گزارش روزانه بازار فارکس، 7 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-7-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیایی تحت تأثیر سهام سرزمین اصلی چین افزایش یافت.
  • مستر، سخنگوی فدرال رزرو، اعلام کرد که سیاست گذاران در اواخر سال جاری نرخ بهره را کاهش خواهند داد.
  • داده‌های مربوط به بازار کار نیوزلند افزایش شگفت‌انگیزی داشت.

اخبار بازار

  • به طور عمده به دلیل افزایش ارزش سهام سرزمین اصلی چین، سهام آسیایی همچنان در حال معامله در سطوح بالاتر هستند. با ادامه بحث‌ها بین نهادهای نظارتی مالی و رئیس جمهور شی (Xi)، شاخص قیمت مصرف‌کننده ۳۰۰ (CSI 300) با ۱ درصد افزایش بسته شد و قیمت مصرف‌کننده ۱۰۰۰  (CDI 1000) ۴.۵ درصد افزایش یافت. به نظر می‌رسد بازارها به ارائه بسته‌های مالی تشویقی بزرگ پیش از سال نوی چینی در هفته آینده امیدوار هستند. در جای دیگر، در حالی که فعالان بازارها همچنان منتظر حملات بیشتری از سوی هوثی‌ها و نیروهای آمریکایی در دریای سرخ هستند، قیمت‌های نفت به طور گسترده در محدوده معینی معامله می‌شوند، و نفت برنت (Brent) نزدیک به ۷۹ دلار در هر بشکه معامله می‌شود (بلومبرگ).
  • لورتا مستر (Loretta Mester)، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، اظهار داشت که اگر اقتصاد طبق انتظارات پیش برود، سیاست‌گذاران احتمالاً نرخ‌های بهره را «در اواخر امسال» کاهش خواهند داد، و افزود که نیازی به عجله برای کاهش نرخ‌ها نیست. او همچنین افزود که قبل از این که مقامات فدرال نرخ‌ها را پایین بیاورند، باید شواهد بیشتری مبنی بر آرام شدن تورم به سمت هدف ۲ درصدی خود ببینند. در حالی که رویکرد مستر به طور کلی به افزایش نرخ‌های بهره تمایل داشته است، با بازارهایی که اکنون تنها بر اساس ۲۴ درصد احتمال کاهش نرخ در ماه مارس و ۶۰ درصد احتمال کاهش در ماه مه قیمت‌گذاری می‌کنند، این اظهارات روایت فدرال رزرو که نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری بالا باقی می‌مانند، و از زمان برگزاری نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در هفته گذشته رایج بوده است، را تایید می‌کنند (تیم تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • بازار کار قوی نیوزیلند یکی از عناوین اصلی غافلگیرکننده شب گذشته بود. نرخ بیکاری در چهارمین فصل به ۴ درصد رسید (اتفاق نظر ۴.۳ درصد، پیش‌بینی بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) ۴.۲ درصد). فعالان بازارها به وضوح با انتشار این گزارش با کاهش نرخ‌های ۲ ساله، غافلگیر شدند، اگرچه واکنش در بازار فارکس (FX) بیشتر محدود بود، چون ارزش جفت ارز دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا (NZD/USD) کمی بالاتر از سطح مقاومت ۰.۶۱ قرار گرفته است. تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی خود مبنی بر کاهش نرخ‌ها را حفظ کرده و اکنون انتظار دارد که همزمان با پیش‌بینی بانک مبنی بر کاهش تورم به داخل بازه هدف ۱-۳ درصد تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴، این کاهش‌ها از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ شروع شود (تیم تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 7 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.