کتی وود: بیت‌کوین به عنوان دارایی امن ظاهر می‌شود و طلا را پشت سر می‌گذارد!

کتی-وود-بیت‌کوین-به-عنوان-دارایی-امن
آنچه در این مقاله میخوانید

کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (ARK Invest)، بر این باور است که در الگوهای سرمایه‌گذاری تغییر قابل‌توجهی در حال وقوع است، و به طور خاص، تمایل رو به رشد به سرمایه‌گذاری در بیت کوین به جای سرمایه‌گذاری‌های سنتی در طلا به وجود آمده است. این روند به ویژه پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین بیشتر شده است، که دسترسی سرمایه‌گذاران به ارز دیجیتال را تسهیل می‌کند.

کتی وود می‌گوید سرمایه گذاران در بحبوحه عدم اطمینان مالی از طلا به بیت کوین روی آورده‌اند

کتی وود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (ARK Invest)، در ویدئوی اخیری که در کانال یوتیوب آرک اینوست منتشر شد، اعلام کرد که تغییر رویکرد قابل توجهی در میان سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری‌های سنتی در طلا به سمت بیت کوین در حال رخ دادن است. به گفته وود، این تغییر پس از معرفی صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین، که دسترسی کم دردسرتر به ارز دیجیتال را فراهم می‌کند، به وضوح قابل مشاهده است.

در گفتگو با برت وینتون (Brett Winton)، مدیر آینده‌پژوهی آرک، وود به استقامت و رشد قابل توجه بیت کوین، به ویژه در زمان‌های ناپایداری مالی اشاره کرد. او به رویداد واقع شده در مارس ۲۰۲۳ اشاره کرد، زمانی که ایالات متحده با بحران بانک‌های منطقه‌ای روبرو شد، که منجر به افزایش ۴۰ درصدی ارزش بیت کوین همزمان با سقوط شاخص بانک‌های منطقه‌ای شد. وود اظهار داشت: “ارزش بیت کوین ۴۰ درصد جهش کرد در حالی که KRE، شاخص بانک‌های منطقه‌ای، در حال فروپاشی بود. و باز هم، شاخص بانک‌های منطقه‌ای دچار مشکل شده است، و ما مشاهده می‌کنیم که بیت کوین دوباره مورد توجه قرار گرفته است”، و نقش در حال ظهور بیت کوین به عنوان یک دارایی امن را مورد تأکید قرار داد.

وود نمودار قانع‌کننده‌ای را که قیمت بیت کوین را نسبت به طلا نشان می‌دهد، به اشتراک گذاشت، که یک روند صعودی قوی و بلندمدت را نمایش می‌دهد. او توضیح داد که این روند، نشان‌دهنده فرایند جاری جایگزینی بیت کوین به جای طلا به عنوان یک گزینه ترجیحی برای سرمایه‌گذاری است. وود اظهار داشت: “این نمودار به شما نشان می‌دهد که حتی نسبت به طلا، ارزش بیت کوین در حال افزایش است. اکنون بیت کوین در حال جایگزین شدن به جای طلا است و ما فکر می‌کنیم این روند ادامه خواهد یافت.”

cathie_wood_bitcoin_gold_log_chart-

در پاسخ به نوسانات پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین، از جمله ARK ۲۱shares Bitcoin ETF در ۲۲ دی ۱۴۰۲ (۱۱ ژانویه)، وود توضیح داد که اصلاح قیمت پس از راه‌اندازی این صندوق‌ها پیش‌بینی می‌شد. با وجود افت ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین پس از راه‌اندازی، وود همچنان خوش‌بین است و خاطرنشان می‌کند که ۱۵ میلیون از ۱۹.۵ میلیون بیت کوینی که در حال حاضر در گردش است، بیش از ۱۵۵ روز تغییری نکرده‌اند، که نشان‌دهنده الگوی نگهداری قوی در میان سرمایه‌گذاران است.

حرکت‌های استراتژیک ARK Invest در فضای رمزارزی فراتر از بیت کوین است. این شرکت سرمایه‌گذاری قابل توجهی در سهام Coinbase (COIN) انجام داده است، اگرچه از ژوئن ۲۰۲۳ سهام خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در حال حاضر، ARK ۷.۱۸۷ میلیون سهم در Coinbase دارد، که ارزشی معادل ۸۴۳ میلیون دلار دارد، و بازتابی از موضع خوش‌بینانه ادامه‌دار آن نسبت به بخش رمزارزها علی‌رغم نوسانات بازار است.

آیا شما با نظر وود موافق هستید که سرمایه‌گذارانی که معمولاً طلا را به عنوان یک گزینه برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند، در حال جایگزین کردن آن با بیت کوین هستند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کتی وود: بیت‌کوین به عنوان دارایی امن ظاهر می‌شود و طلا را پشت سر می‌گذارد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.