با سقوط سهام و املاک، خریداران چینی در سال نو به طلا روی می‌آورند

خریداران-چینی-در-سال-نو-به-طلا-روی-می‌آورند
آنچه در این مقاله میخوانید

طلا هرگز در چین در آستانه سال نوی چینی این‌چنین گران نبوده است، اما مصرف‌کنندگان همچنان دلایل زیادی برای خرید این فلز گران‌بها دارند.

در حالی که فصل تعطیلات معمولاً منجر به افزایش هزینه‌کرد در مواردی مانند جواهرات می‌شود، گزارش‌ها حاکی از افزایش تقاضادر سال جاری است چون فصل خرید با یک سقوط بازار سهام همزمان شده است. این تنها آخرین نشانه از از دست رفتن اعتماد به اقتصاد است که بر مخارج مصرف‌کنندگان سنگینی کرده است. اما اعتبار طلا به عنوان یک دارایی برای حفظ ارزش دارایی در زمان‌های بحرانی، طرفداران جدیدی، از جمله در میان خریداران جوان‌تر، پیدا می‌کند.

یک خریدار که در محله مالی لوجیازویی (Lujiazui) در شانگهای کار می‌کند، گفت او این هفته چند هزار یوان خرج کرده است تا یک گردنبند طلا برای دوست دخترش به عنوان هدیه‌ای برای سال نوی چینی و روز ولنتاین که هر دو در میانه فوریه قرار دارند، بخرد.

او گفت: “من ابتدا می‌خواستم یک گردنبند از یک برند لوکس بخرم، اما پس از کمی فکر کردن، به خاطر ارزش سرمایه‌گذاری‌اش، تصمیم گرفتم طلا بخرم”.

فروش طلا، نقره و جواهرات برای ماه‌ها پررونق بوده است، که نوسانات در اقتصاد چین را که متمرکز بر بحران طولانی در بازار املاک است، نادیده گرفته است. شاخص خرده‌فروشی در ماه دسامبر، آخرین ماهی که داده‌ها ارائه شده است، در بالاترین سطح در شش سال گذشته قرار داشت.

یکوس کاوالیس (Nikos Kavalis)، مدیرعامل مشاوره متالز فوکوس (Metals Focus)، گفت: “عدم وجود جایگزین‌ها و این واقعیت که خارج کردن پول از چین و سرمایه‌گذاری در جای دیگر نسبت به چند سال پیش خیلی سخت‌تر شده است – فکر می‌کنم قطعاً به نفع طلا است. با توجه به قیمت‌های کنونی، تقاضا نسبتاً خوب است.”

بهای طلا در بازار بین‌المللی به طور قاطع بالاتر از ۲,۰۰۰ دلار در هر اونس قرار دارد که در فاصله نه چندان دوری از بالاترین قیمت تاریخی خود است، که تحت تأثیر نگرانی‌ها درباره تنش‌ها در خاورمیانه و انتظار برای کاهش سریع نرخ بهره در غرب تقویت شده است. بر اساس داده‌های حاصل از گروه ام‌کی‌اس پمپ (MKS PAMP Group)، قیمت‌ها در بالاترین سطحی قرار دارند که تاکنون در دوره سال نو چینی مشاهده شده‌اند.

علاوه بر این، به عنوان یک واردکننده عمده، طلا در چین معمولاً تاثیر بیشتری بر قیمت‌های جهانی دارند، و در حالی که یوان نسبتاً ضعیف است، هزینه این فلز را برای مصرف‌کنندگان بیشتر می‌کند.

چشم‌انداز ضعیف

ژانگ تینگ (Zhang Ting)، تحلیلگر بانک سیچوان تیانفو (Sichuan Tianfu Bank) گفت: “چشم‌انداز املاک و سهام چینی بسیار ضعیف است. سرمایه‌گذاران به طور طبیعی به دارایی‌های نسبتاً محافظه‌کارانه مانند طلا روی می‌آورند” و فروش جواهرات باید برای مدتی بالا بماند.

این واقعیت که مصرف‌کنندگان چنین کالاهای گران‌قیمتی همچنان برای حفظ ارزش ثروت خود، به طلا روی می‌آورند، نشان‌دهنده نظر بسیاری از افراد در مورد وخامت شرایط اقتصادی است. اما این نیز نظری است در مورد نحوه طراحی این صنعت برای جذب مخاطب جدید.

کاوالیس در متالز فوکوس (Metals Focus) گفت که جواهرات طلا – که زمانی به عنوان کالایی قدیمی تلقی می‌شد – اکنون علاقه جمعیت جوان‌تر را به خود جلب کرده است.

کریستینا چی (Christina Qi)، وکیل ۲۸ ساله، گفت که اخیراً برای همسرش به عنوان هدیه تولد و سال نو یک دستبند طلا خریده است، طراحی‌های این روزها بسیار جسورانه‌تر است. او گفت که بسیاری از دوستان او نیز قطعات مشابهی را به عنوان آیتم‌های سرمایه‌گذاری خریداری کرده‌اند.

دیدگاه خود را درباره با سقوط سهام و املاک، خریداران چینی در سال نو به طلا روی می‌آورند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.