تایلند مالیات بر ارزش افزوده را که قبلاً در معاملات دارایی‌های دیجیتال اعمال می‌شد، لغو کرد

تایلند-مالیات-بر-ارزش-افزوده-معاملات-دارایی‌های-دیجیتال
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت دارایی تایلند اعلام کرد که معافیت از مالیات بر ارزش افزوده (VAT) که قبلاً بر معاملات دارایی دیجیتال اعمال می‌شد، را حذف کرده است. این معافیت که از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۴ (11 دی) اجرایی شده، شامل دلالان، فروشندگان و صرافی‌های مجاز رمزارز می‌شود.

معافیت از مالیات بر ارزش افزوده برای تقویت صنعت دارایی دیجیتال تایلند

دولت بانکوک اخیراً اعلام کرد که مالیات بر ارزش افزوده (VAT) بر معاملات دارایی دیجیتال را حذف کرده است تا تایلند را به عنوان مرکزی برای دارایی‌های دیجیتال معرفی کند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که دولت تایلند امیدوار است این تصمیم صنعت دارایی دیجیتال را تقویت کرده و اقتصاد دیجیتال این کشور را به پیش براند.

پائوپوم روجاناساکول (Paopoom Rojanasakul)، دبیر وزیر دارایی تایلند، علاقه‌مندی وزارتخانه خود به استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک روش جایگزین برای تامین مالی را نیز فاش کرد. گفته می‌شود معافیت از مالیات بر ارزش افزوده که تاریخ انقضایی ندارد، از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲) به اجرا درآمده است. همراه با معافیت از مالیات بر ارزش افزوده، وزارتخانه همچنین مالیات بر ارزش افزوده ۷ درصدی بر درآمد حاصل از معاملات رمزارز را حذف کرد.

گزارشی در روزنامه بانکوک پست (Bangkok Post) در تاریخ ۷ ژانویه (17 دی) فاش کرد که معافیت از مالیات بر ارزش افزوده بر معاملات دارایی دیجیتال اکنون شامل دلالان و فروشندگان مجاز، و همچنین صرافی‌های مجاز رمزارز می‌شود. قبل از این تغییر قانون، معافیت از مالیات بر ارزش افزوده بر معاملات رمزارز فقط شامل صرافی‌های مجاز رمزارز بود.

یافتن تعادل مناسب

در همین حال، گزارش نشان داد که هم وزارت دارایی و هم کمیسیون اوراق بهادار و بورس تایلند (SEC) در حال تغییر قانون اوراق بهادار و بورس ۲۰۱۹ هستند. در این گزارش آمده است که این تغییر قانون اجازه خواهد داد که توکن‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری به اوراق بهادار شباهت داشته باشند.

با وجود رشد خود به یکی از قلمروهای پیشرو برای سرمایه‌گذاران خارجی، بازار دارایی‌های رمزارز تایلند همچنان با چالش‌هایی روبرو است. برای رسیدگی به این مسائل، روجاناساکول از دولت خواسته است که هنگام تلاش برای بهره‌برداری از پتانسیل توسعه دارایی‌های دیجیتال، پایداری سیستم مالی را نیز در نظر بگیرد.

نظر شما در مورد تصمیم وزارت دارایی تایلند برای حذف مالیات بر ارزش افزوده (VAT) بر معاملات دارایی‌های دیجیتال چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تایلند مالیات بر ارزش افزوده را که قبلاً در معاملات دارایی‌های دیجیتال اعمال می‌شد، لغو کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.