تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 12 فوریه 2024

پیش‌بینی-جفت-ارز-پوند-دلار-آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس این جفت ارز می‌خوانید:

  • پس از سخنرانی پاول، در مورد افزایش نرخ بهره، دلار در وضعیت مطلوبی قرار گرفت.
  • جاناتان هسکل، سیاستگذار بانک انگلیس، گفت که به شواهد بیشتری مبنی بر کاهش تورم نیاز دارد.
  • ایالات متحده و انگلیس گزارش‌های مهمی را در مورد تورم و خرده فروشی منتشر خواهند کرد.

از آن جا که به دلیل کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره، هم پوند و هم دلار در حال تقویت هستند، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی خنثی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

با وجودی که ارزش پوند هفته گذشته کاهش یافت، اما تا جمعه بیشتر این روند نزولی را جبران کرد. در ابتدای هفته، پس از سخنرانی پاول (Powell)، رئیس فدرال رزرو، در مورد افزایش نرخ بهره، ارزش دلار افزایش یافت. لازم به ذکر است که پاول فرصت دیگری را یافت تا دوباره تأکید کند که تا زمانی که تورم به مسیر واضحی به سمت هدف ۲ درصدی نرسد، فدرال رزرو نرخ‌ها را کاهش نخواهد داد. در نتیجه، احتمال کاهش نرخ در ماه مارس از ۶۵.۹ درصد یک ماه پیش به ۱۶.۵ درصد کاهش یافت.

علاوه بر این، داده‌های مثبت از ایالات متحده، از جمله فعالیت تجاری بخش خدمات و مطالبات بیکاری، باعث تقویت بیشتر دلار شد. با این حال، در روز جمعه، پوند نیز تقویت شد. جاناتان هاسکل (Jonathan Haskel)، سیاست‌گذار بانک انگلیس (BoE)، گفت که برای تغییر موضع خود که به افزایش نرخ بهره تمایل دارد، به شواهد بیشتری نیاز دارد که نشان دهد تورم در حال پایین رفتن است.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در هفته آینده

ایالات متحده و انگلیس گزارش‌های مهمی شامل تورم و شاخص خرده‌فروشی منتشر خواهند کرد. سرمایه‌گذاران گزارش‌های تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده و همچنین گزارش‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده را زیر نظر خواهند داشت. معامله‌گران سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو به دست خواهند آورد. کاهش تورم ممکن است گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ در ماه مارس را تغییر دهد. در همین حال، تورم بالا احتمالاً هیچ فرصتی برای افزایش نرخ توسط فدرال رزرو در ماه مارس باقی نخواهد گذاشت.

به طور مشابه، گزارش‌های مربوط به تورم و فروش انگلیس وضعیت اقتصاد انگلیس را نشان خواهند داد. بنابراین، ممکن است تغییری در چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها در انگلیس ایجاد شود.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): با بروز واگرایی نزولی شاخص قدرت نسبی (RSI)، روند معکوس می‌شود

GBPUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

روند جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) پس از رسیدن به سطح مقاومت کلیدی 1.2800، به سمت نزولی تغییر کرده است. هنگامی که قیمت به سطح 1.2800 نزدیک شد، قدرت گاوها ضعیف شد. در نتیجه، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی نزولی ایجاد کرد. همزمان با کاهش مومنتوم صعودی، خرس‌ها قوی‌تر شدند و قیمت را زیر سطح حمایت میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) پایین آوردند.

در حال حاضر، قیمت در حال بازگشت است و ممکن است پیش از این که به سمت پایین‌تر ادامه یابد، دوباره به میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) به عنوان سطح مقاومت برسد. با این حال، پیش از کاهش قیمت، خرس‌ها باید با سطح حمایت 1.2500 روبرو شوند. شکستن این سطح به قیمت اجازه می‌دهد تا سطوح حمایت پایین‌تر مانند 1.2080 را مجدداً تجربه کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آتی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 12 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.