تام لی از Fundstrat پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین امسال به 150 هزار دلار برسد

fundstrat-tom-lee-BTC-price
آنچه در این مقاله میخوانید

تام لی (Tom Lee)، رئیس تحقیقات فاندسترات (Fundstrat)، بر پیش‌بینی قیمت ۱۵۰,۰۰۰ دلاری بیت کوین خود باز هم تاکید کرد و اظهار داشت که این رمزارز می‌تواند امسال به آن سطح قیمت برسد. او سه دلیل کلیدی را ذکر کرد که پیش‌بینی قیمت خوش‌بینانه‌اش را بر اساس آن اعلام کرد. با توصیف بیت کوین به عنوان «پول معتبر»، تاکید کرد که این رمزارز بسیار امن است و خود را به عنوان یک دارایی پرخطر خوب و حفظ‌کننده ارزش سرمایه ثابت کرده است.

پیش‌بینی قیمت ۱۵۰ هزار دلاری بیت کوین توسط فاندسترات

توماس لی (Thomas Lee)، مدیر و رئیس تحقیقات در شرکت مشاوران جهانی فاندسترات (Fundstrat Global Advisors)، پیش‌بینی قیمت بیت کوین خود را در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC روز چهارشنبه به اشتراک گذاشت. فاندسترات یک بوتیک تحقیقاتی مالی مستقل است که اطلاعات استراتژیک بازار را ارائه می‌دهد. لی بیش از ۲۵ سال تجربه در تحقیقات مربوط به سهام دارد. قبل از بنیانگذاری فاندسترات، او از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ به عنوان استراتژیست ارشد سهام در جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) خدمت کرده و پیش از آن به عنوان مدیرعامل در سالومون اسمیت بارنی (Salomon Smith Barney) فعالیت داشته است.

وقتی از او پرسیده شد که فکر می‌کند قیمت بیت کوین در مدت باقیمانده سال چه خواهد بود، لی پاسخ داد:

“فکر می‌کنم می‌تواند تا ۱۵۰,۰۰۰ دلار در این سال برسد.”

او توضیح داد که پیش‌بینی خوش‌بینانه‌اش از چند عامل نشأت می‌گیرد. او تشریح کرد: “به دلیل بهبود تقاضا با [صندوق قابل معامله اسپات بیت کوین] ETF و کاهش عرضه با هاوینگ (halving)، و اگر سیاست پولی سهل‌گیرانه شود، که ما انتظار داریم این گونه شود، این امر برای دارایی‌های پرخطر و نگهداری بیت کوین مطلوب است. فکر نمی‌کنم کاهش قیمت به این زودی‌ها آغاز شود.”

برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین (BTC) خود در بلندمدت، او پیش‌بینی قبلی خود را مبنی بر ۵۰۰,۰۰۰ دلار در طول پنج سال تکرار کرد. با توصیف بیت کوین، او تاکید کرد:

“این پول معتبر است، و فکر می‌کنم اثبات کرده است که مفید است… این دارایی برای حفظ ارزش سرمایه عالی بوده است. همچنین یک دارایی پرخطر خوب بوده است. این دارایی همچنین بسیار امن است.”

لی اظهار داشت: “از زمان آغاز به کار، هیچ ورودی تقلبی در بلاک چین ثبت نشده است. فکر نمی‌کنم هیچ بانکی بتواند بگوید این موضوع در مورد سود و زیان و حسابداری آنها صادق است. می‌دانید ۶ درصد از تراکنش‌های بانکی مشکوک هستند، ۰ درصد در بلاک چین بیت کوین.”

پس از راه‌اندازی ETF‌های اسپات بیت‌ کوین و افت اولیه قیمت در ماه ژانویه، قیمت بیت‌ کوین در طی ماه گذشته به تدریج در حال افزایش است. برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین‌بیس (Coinbase)، هفته گذشته گفت که اکنون هر نهادی شروع به نگهداری رمزارز کرده و این دسته دارایی به بخش استانداردی از هر سبد سرمایه تبدیل خواهد شد. ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، حامی حریم خصوصی، گفته است که بیت کوین (BTC) “مهم‌ترین پیشرفت پولی از زمان ایجاد سکه” است. مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس اجرایی مایکرواستراتژی (Microstrategy)، گفته است که بزرگ‌ترین رمزارز به «محبوب‌ترین دارایی سرمایه‌گذاری جهان» تبدیل شده است. آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، بنیان‌گذار اسکای‌بریج (Skybridge)، گفته است که خرید بیت کوین هنوز هم دیر نیست، و انتظار دارد که روند صعودی “چشم‌گیری در راه است.” برخی افراد با این حال، بدبین هستند. پیتر شیف (Peter Schiff)، حامی طلا، در مورد یک روند صعودی تقلبی و ریزش ارزش بیت کوین هشدار داده است.

آیا فکر می‌کنید قیمت بیت کوین به دلیل عوامل توصیف شده توسط تام لی از فاندسترات (Fundstrat)، امسال به ۱۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تام لی از Fundstrat پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین امسال به 150 هزار دلار برسد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.