گزارش روزانه بازار فارکس، 22 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-22-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • صورتجلسه نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در ماه ژانویه به طور کلی با انتظارات مطابقت داشت.
  • پس از انتشار داده‌های مربوط به درآمدهای Nvidia، ارزش سهام آسیا افزایش یافت.
  • بانک کره نرخ سیاست خود را بدون تغییر نگه داشت.

اخبار بازار

  • دیروز صورتجلسات نشست کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) در ماه ژانویه منتشر شد که به طور کلی مطابق با انتظارات بود، و پیام بیانیه پس از نشست را تکرار کرد که «فعالان بازار به طور کلی» فکر می‌کردند که تا زمانی که اطمینان بیشتری به حرکت تورم به سمت ۲ درصد داشته باشند، کاهش نرخ‌ها مناسب نخواهد بود. صورتجلسات به وضوح نشان دادند که چندین فعال بازار به خطر شرایط مالی بیش از حد آزاد در زمان نشست اشاره کرده‌اند. تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارد که کمیته فدرال بازار باز از ماه ژوئن، چرخه کاهش نرخ به صورت هر دو جلسه یک بار را آغاز کند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • پس از این که داده‌های مربوط به درآمدهای انویدیا (Nvidia) بالاتر از اتفاق نظر منتشر شد، سهام آسیایی شب گذشته به همراه قراردادهای آتی S&P 500 افزایش یافت، و ارزش خود سهم نیز پس از اعلام درآمد ۹ درصد افزایش یافت. در پی این عملکرد برتر، شاخص نیکی (Nikkei) در بالاترین سطوح خود از سال ۱۹۸۹ بسته شد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • بانک کره در نشست کمیته سیاست‌گذاری پولی ماه فوریه، نرخ سیاست خود را ثابت نگه داشت، که این تصمیم مطابق با انتظارات هم تحقیقات بارکلیز و هم فعالان بازار بود. این تصمیم به اتفاق‌آرا گرفته شد، هرچند به نظر می‌رسد یکی از اعضای این کمیته در حمایت از یک کاهش نرخ پیش‌دستانه به عنوان اقدام سیاست بعدی در سه ماه آینده رأی داد، و به همین دلیل، حاضران در جلسه بیش از انتظارات تمایل به کاهش نرخ بهره داشتند. تحقیقات بارکلیز مبنای خود برای یک کاهش در ماه آگوست را بر اساس مومنتوم مصرف دیده شده در فصل اول حفظ کرده، و با این حال، خطر یک کاهش زودهنگام را یادآوری می‌کنند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 22 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.