گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 27 فوریه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-27-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

سهام آمریکا پس از یک هفته روند صعودی و ثبت رکوردهای جدید، امروز دچار نوسان شد. ارقام اقتصادی منتشر شده نشان داد که فروش خانه‌های نوساز در ماه ژانویه اندکی کاهش یافته و از ۶۶۴,۰۰۰ در ماه دسامبر به ۶۶۱,۰۰۰ رسیده است. با این حال، این ارقام همچنان بالاتر از میانگین بلندمدت است که نشان‌دهنده یک بازار مسکن قوی و اعتماد به نفس بالای مصرف‌کننده با وجود نرخ‌های بالای وام است.

تداوم انتشار داده‌های مثبت از بزرگترین اقتصاد جهان نشان می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است با نرخ بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله که در حدود ۴.۳ درصد ثابت مانده است، عجله‌ای برای اجرای تسهیلات پولی نداشته باشد. دلار کاهش جزئی را تجربه کرد و خود را در موقعیت ۱۰۳.۸۰ قرار داد.

فلزات پایه

پس از نوسانات شدید هفته گذشته به دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک در روسیه، بازار فلزات پایه آرام گرفت. فلزاتی که بیشترین تأثیر را از این اخبار پذیرفتند، مانند مس و نیکل، امروز شاهد بازگشت سودهای خود بودند و به میانگین ۸,۴۰۰ دلار و ۱۶,۵۰۰ دلار در هر تن بازگشتند.

به طور خاص، ضررهای نیکل به شدت طولانی بود، که جهش قیمت بالاتر از ۱۷,۰۰۰ دلار را پاک کرد که به نظر می‌رسد در محدوده اشباع خرید قرار گرفته بود. ما انتظار داریم قیمت‌ها به دامنه معاملات اخیر ۱۶,۰۰۰-۱۶,۵۰۰ دلار بازگردند، جایی که بازار از نظر فاندامنتال متعادل باقی می‌ماند.

به صورتی مشابه، بهای سرب نتوانست به بالاتر از سطح ۲,۱۰۰ دلار در هر تن افزایش یابد و در زیر آن، با قیمت ۲,۰۹۷ دلار باقی ماند.

بهای آلومینیوم به سطح حمایت قوی ۲,۱۷۵ دلار رسید اما به دلیل عدم انگیزه از سوی فعالان بازار، به پایین‌تر از آن کاهش نیافت.

نفت و فلزات گرانبها

در واکنش به افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری، قیمت طلا اندکی کاهش یافت و به ۲,۰۲۹ دلار برای هر اونس رسید. نقره شاهد کاهش قیمت محسوس‌تری بود و به ۲۲.۵ دلار برای هر اونس نزول کرد.

نفت اخیراً محدوده معاملاتی پایداری را حفظ کرده است و انتظار می‌رود این روند ادامه یابد، چون دینامیک‌های کاهش تولید اوپک+ و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک با کاهش تقاضای جهانی متعادل می‌شوند. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI)  که در حال حاضر ۷۷.۳ دلار در هر بشکه است، انتظار می‌رود به نزدیکی سطح ۷۸ دلار بازگردد، در حالی که نفت خام برنت (Brent) که اکنون با قیمت ۸۲.۲ دلار در هر بشکه معامله می‌شود، احتمالاً در روزهای آینده به ۸۳.۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 27 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.