در سال 2024، سرمایه گذاران آلمانی به طلا روی می‌آورند

سرمایه گذاران آلمانی به طلا روی می‌آورند
آنچه در این مقاله میخوانید

در نظرسنجی جامع جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی بریتانیایی YouGov به نمایندگی از شرکت مدیریت دارایی Assenagon انجام شد، از سرمایه‌گذاران خصوصی آلمانی در مورد انتظارات بازگشت سرمایه آنها در سال جاری در مورد دسته‌های مختلف دارایی پرسیده شد: سهام آلمانی و بین‌المللی، اوراق قرضه دولتی آلمان، املاک و مستغلات، محصولات پولی مانند حساب‌های پس‌انداز و حساب‌های پولی تماسی همچنین طلا و رمزارزها. همه شش دسته دارایی ارزیابی و بر اساس بازدهی بالقوه آنها رتبه‌بندی شدند. نتیجه این نظرسنجی بسیار روشن است.

56 درصد از پاسخ دهندگان، طلا را در یکی از رده‌های برتر قرار دادند

زمانی که از آنها درباره بالاترین بازدهی مورد انتظار سوال شد، تعجبی ندارد که با وجود افزایش نرخ بهره پس‌انداز به دلیل افزایش‌های متعدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا، محصولات بازار پولی در رده دوم از آخر قرار گرفتند. و اوراق قرضه دولتی آلمان حتی بدتر عمل کردند: تنها 4 درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار داشتند که این دسته دارایی بالاترین بازدهی بالقوه را داشته باشد. املاک و مستغلات به عنوان یک دسته دارایی، با وجود افت قابل توجه اخیر در قیمت‌ها، ارزیابی بسیار بهتری داشت. در رده دوم سهام جهانی قرار گرفت، که 49 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که این دسته در میان برترین‌ها از نظر بازدهی قرار دارد. با این حال، فلز گرانبهای طلا از همه پیشی گرفت، و 56 درصد از سرمایه‌گذاران انتظار بازدهی فوق‌العاده تا بسیار خوب از آن را داشتند.

24 درصد معتقدند طلا بیشترین پتانسیل سود را دارد

این واقعیت که دسته دارایی سهام به عنوان بهترین عملکرد پیش‌بینی شده نبود، با وجود شاخص معیار آلمانی DAX، که ماه‌هاست از یک رکورد بالا به رکورد بالاتر حرکت می‌کند، شگفت‌انگیز است. یک توضیح ممکن برای این مسئله وجود دارد: با توجه به وضعیت دشوار ژئوپلیتیکی و این که هنوز تورم مغلوب نشده است، بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به دلیل نوسان قابل توجه در سهام فردی، در یک دارایی امن ثابت شده سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین، 24 درصد از پاسخ‌دهندگان طلا را به عنوان پرسودترین دسته دارایی ارزیابی کردند، که پس از آن سهام با 17 درصد و املاک و مستغلات با 15 درصد قرار دارند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود که رمزارزها با 9 درصد بازدهی کمتری داشته باشند – اگرچه پاسخ‌دهندگان جوان‌تر به این دسته دارایی با 14 درصد اعتماد بیشتری نشان دادند.

دیدگاه خود را درباره در سال 2024، سرمایه گذاران آلمانی به طلا روی می‌آورند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.