مارک کوبان: تقاضای بیت کوین از عرضه پیشی گرفته است، بیت کوین گزینه خوبی برای حفظ ارزش سرمایه است

mark-cuban-bitcoin
آنچه در این مقاله میخوانید

مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار میلیاردر و مالک بخشی از سهام تیم دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks) اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) ، انتظار دارد که به دلیل دینامیک عرضه و تقاضا، قیمت بیت‌کوین (Bitcoin) افزایش یابد. او توضیح داد: “من احساس می‌کنم که میزان تقاضا بیشتر از تعداد افرادی خواهد بود که می‌فروشند»، و افزود که بیت‌کوین “گزینه خوبی برای حفظ ارزش سرمایه است”.

مارک کوبان دلیل خود برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین را توضیح می‌دهد

مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار میلیاردر، دلیل سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین را در روز دوشنبه در برنامه CNBC توضیح داد. کوبان ستاره برنامه Shark Tank و یکی از مالکان تیم بسکتبال دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks)، اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) است.

وقتی از کوبان پرسیده شد که چه میزان از سبد سرمایه خود را به رمز ارز اختصاص داده است، او پاسخ داد: “من حتی نمی‌دانم چقدر است، اما خوشحالم. به ویژه بیت کوین. اتریوم (Ether)… ETH به میزان کمتری.” او توضیح داد: “بیت کوین فقط تحت تاثیر عرضه و تقاضا است. فقط ۲۱ میلیون از آنها وجود خواهد داشت.” ستاره برنامه Shark Tank در ادامه گفت:

“هرچه تعداد بیشتری افراد خریداری کنند و تعداد کمتری بفروشند، به این معنی است که قیمت افزایش خواهد یافت. این تنها ماهیت آن است. بیت کوین یک گزینه عالی برای حفظ ارزش سرمایه است. به همین دلیل من در آن سرمایه‌گذاری می‌کنم، چون احساس می‌کنم که میزان تقاضا از تعداد فروشندگان پیشی خواهد گرفت.”

در مورد این که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یک صندوق قابل معامله (ETF) در بورس اسپات اتریوم را تایید خواهد کرد، کوبان گفت: “اتریوم (ETH)، ما منتظر خواهیم بود که ببینیم چه اتفاقی برای ETF می‌افتد و آیا آن تایید می‌شود یا خیر. اما به دلیل نحوه کارکرد آن، کمی متفاوت است و بیشتر به خاطر کاربردی بودن آن اجرا می‌شود، اما کاربردهای بیشتر و بیشتری برای آن در حال مطرح شدن است.”

انتظار می‌رود تصمیم گیری در مورد تایید صندوق قابل معامله اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه می انجام شود. نظرات تحلیلگران متفاوت است؛ برخی مانند بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered Bank) انتظار دارند که چراغ سبز دریافت کنند، در حالی که دیگران مانند جی پی مورگان (JPMorgan) محتاط باقی مانده‌اند.

کوبان ادامه داد: “بزرگترین ناامیدی رمزارز تا به حال این بوده که هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که شما بتوانید به مادربزرگ خود بگویید و او بگوید، ‘من باید این برنامه جدید رمزارز را داشته باشم چون همه دوستانم از آن استفاده می‌کنند’ – مانند آن چه که ما در ابتدای دوران برنامه‌ها با اینستاگرام (Instagram) دیدیم. ما به آن برنامه گذاری برای رمزارز نیاز داریم تا در همه جا رایج شود.” این میلیاردر در خاتمه گفت:

“اما تا آن زمان، فقط از دیدگاه سرمایه‌گذاری، من همیشه در مقایسه با طلا، روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنم، و من سال‌ها این نکته را گفته‌ام.”

آیا شما با نظر مارک کوبان در مورد بیت کوین موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مارک کوبان: تقاضای بیت کوین از عرضه پیشی گرفته است، بیت کوین گزینه خوبی برای حفظ ارزش سرمایه است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.