کاهش بازده اوراق قرضه دولتی چین برای سومین روز متوالی

درخواست چین از ایالات متحده برای ایجاد محیطی مناسب جهت همکاری‌های دوجانبه
آنچه در این مقاله میخوانید

روند صعودی اخیر در اوراق قرضه دولتی چین پس از یک وقفه یک هفته‌ای در حال بازگشت است، نشانه‌ای از این که معامله‌گران در حال غلبه بر راهنمایی ضمنی سیاست‌گذاران مبنی بر اینکه این افزایش بیش از حد پیش رفته است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ، بازده اوراق قرضه دولتی 30 ساله برای سومین روز متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از سال 2005 نزدیک شد. این رالی در بازاری اتفاق می‌افتد که معامله‌گران تأثیر برنامه چین برای تقویت انتشار اسکناس‌های دولتی و چشم‌انداز تسهیل بیشتر پولی توسط بانک مرکزی در بحبوحه اقتصاد ضعیف را ارزیابی می‌کنند.

در اوایل این ماه، رشد سریع اوراق قرضه چین به دلیل افزایش داده‌های تورم این کشور و نشانه‌هایی مبنی بر اینکه پکن در حال رشد ناخوشایند از گرم شدن بیش از حد بازار بدهی است، مختل شد. تخلیه نقدینگی غیرمنتظره توسط PBOC همچنین بر این گمانه‌زنی افزود که مقامات نگران تسهیلات پولی خود هستند و تنها به افزایش دارایی‌ها در بازارهای مالی دامن می‌زنند.

اواخر هفته گذشته، چین داده‌هایی را گزارش داد که نشان می‌دهد بانک‌های محلی در ماه فوریه وام‌های خود را با کمترین سرعت ثبت کرده‌اند. این بدان معناست که PBOC باید شرایط نقدینگی را برای تقویت رشد اعتباری که به معامله‌گران وجوه بیشتری برای سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه می‌دهد، سست نگه دارد.

بازده اوراق دولتی 10 ساله در 2.28 درصد ثابت بود که نزدیک به پایین‌ترین سطح از زمان شروع آمار رسمی در سال 2002 بود.

دیدگاه خود را درباره کاهش بازده اوراق قرضه دولتی چین برای سومین روز متوالی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.