گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 3 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-3-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

تحت تأثیر داده‌های جدیدی که استقامت مداوم اقتصاد آمریکا را تأیید کردند، سهام ایالات متحده امروز نشانه‌هایی از بهبود نشان داد. تعداد مطالبات بیکاری در هفته گذشته، با تعداد مطالبات اولیه بیکاری ۲۰۸,۰۰۰ نفر و تعداد مستمری‌بگیران ۱,۷۸۱,۰۰۰ نفر، که هر دو نشان‌دهنده نیاز بالا به استخدام نیرو هستند، کمتر از حد انتظار بود.

علاوه بر این، افزایش در سفارشات کارخانه‌ای از ۱.۴ درصد در ماه فوریه به ۱.۶ درصد در ماه مارس تقاضای پایدار مصرف‌کننده را تأیید کرده و قدرت اقتصادی را تقویت نمود.

با وجود اظهارات دیروز جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، که به احتمال کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری اشاره داشت، انتظارات فعالان بازار در مورد آغاز تسهیلات پولی در ماه نوامبر تثبیت شده است.

پس از اظهارات پاول، ارزش دلار کاهش یافت اما امروز در سطح ۱۰۵.۶ پایدار ماند. بازده اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز کمی تغییر کرد و در ۴.۶ درصد تثبیت شد.

فلزات پایه

معاملات امروز در بازار فلزات پایه متفاوت بود، و بهای آلومینیوم و مس کاهش قابل‌توجهی را نشان دادند. آلومینیوم بار دیگر در حفظ موقعیت خود بالای سطح ۲,۶۰۰ دلار در هر تن مشکل داشت، که باعث اصلاح قیمت به ۲,۵۲۸ دلار در هر تن شد.

به طور مشابه، قیمت مس نیز زیر سطح ۱۰,۰۰۰ دلار در هر تن باقی ماند و به سطح حمایت قوی ۹,۷۹۰ دلار در هر تن رسید. کاهش قیمت به پایین‌تر از این سطح می‌تواند منجر به اصلاحات بیشتر قیمت شود. علاوه بر این، ما معتقدیم که با بازگشایی بازارهای چین در روز دوشنبه پس از تعطیلات، هرگونه روحیه پایدار ریسک‌گریزی می‌تواند به دلیل افزایش فعالیت بازار، کاهش‌ قیمت‌ها را تشدید کند.

بهای سرب و روی نیز امروز به طور قاطعانه به ترتیب در ۲,۱۸۰ دلار در هر تن و ۲,۸۸۶ دلار در هر تن باقی ماند.

نفت و فلزات گرانبها

قیمت طلا اندکی کاهش یافته و به ۲,۳۰۳ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره در ۲۶.۶ دلار در هر اونس ثابت ماند.

قیمت‌های نفت نیز روند نزولی خود را ادامه دادند، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت‌های ۷۸.۷ دلار در هر بشکه و ۸۳.۳ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 3 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.