تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 12 می 2024

پیش‌بینی-جفت-ارز-دلار-استرالیا-دلار-آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس این جفت ارز می‌خوانید:

  • آن طور که بسیاری انتظار داشتند، بانک مرکزی استرالیا (RBA) برنامه‌ای برای افزایش نرخ بهره نداشت.
  • استرالیا اخیرا ارقام بالاتر از حد انتظاری را برای تورم و اشتغال سه ماهه اول گزارش کرده است.
  • پس از جهش ارقام مربوط به مطالبات بیکاری، دلار ضعیف شد.

تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی همچنان صعودی را طی خواهد کرد. کاهش دلار ممکن است هفته آینده با تمرکز بر گزارش مربوط به تورم ایالات متحده ادامه یابد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

همچنان که فعالان بازارها نتیجه جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا (RBA) را بررسی کردند، جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) هفته‌ای نسبتاً نزولی را پشت سر گذاشت. در روز سه‌شنبه، همان طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی استرالیا نرخ‌ها را ثابت نگه داشت. با این حال، بانک مرکزی به اندازه‌ای که اکثریت انتظار داشتند، تمایلی برای افزایش نرخ بهره نداشت. استرالیا اخیراً آمار بالاتر از حد انتظار برای تورم و اشتغال در سه‌ماهه اول گزارش کرده است. در نتیجه، اقتصاددانان انتظار داشتند که بانک مرکزی این کشور نشانه‌ای از افزایش احتمالی نرخ بهره را ارائه دهد. زمانی که چنین سیگنالی دریافت نشد، ارزش دلار استرالیا سقوط کرد. در همین حال، پس از این که ارقام مربوط به مطالبات بیکاری افزایش یافت، که نشان‌دهنده تسهیل شرایط کار در بازار بود، دلار نیز ضعیف بود.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده

گزارش‌های مهم از آمریکا در هفته آینده شامل انتشار داده‌های مربوط به تورم و شاخص خرده‌فروشی خواهد بود. در همین حال، سرمایه‌گذاران بر روی ارقام مربوط به اشتغال استرالیا تمرکز خواهند کرد. ارقام مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا بانک فدرال رزرو را هدایت خواهند کرد تا گام بعدی را در مورد سیاست پولی اتخاذ کند. ارقام بالاتر از حد انتظار به معنای تاخیر بیشتر در کاهش نرخ‌ها خواهد بود. از طرف دیگر، ارقام پایین‌تر از حد انتظار احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش می‌دهد.

در همین حال، ارقام اشتغال استرالیا وضعیت بازار کار آن را نشان خواهد داد که پایدار مانده است.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: گاوها در زیر سد مستحکم 0.6650 متوقف شدند

AUDUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

در نمودار روزانه، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) روند صعودی دارد چون بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۲-روزه (22-SMA) قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای ۵۰ است. با این حال، در مقیاس بزرگ‌تر، قیمت مدتی است که در حالت نوسانی باقی مانده است. این جفت ارز اغلب بین سطح حمایت ۰.۶۴۷۵ و سطح مقاومت ۰.۶۶۵۰ معامله شده است.

خرس‌ها یک‌بار تلاش کردند تا از این محدوده نوسانی خارج شوند اما ناموفق بودند و یک شکست جعلی ایجاد کردند. حالا، قیمت دوباره به سطح مقاومت برگشته است. این سطح قوی است چون بین سطوح کلیدی فیبوناچی ۰.۵ و ۰.۶۱۸ قرار دارد. بنابراین، گاو‌ها با مانع محکمی روبرو هستند که می‌تواند منجر به یک بازگشت دیگر به سمت پایین شود.

در هفته آینده، گاو‌ها به یک محرک قابل توجه نیاز دارند تا بتوانند از این محدوده مقاومتی عبور کنند. این کار مسیر را برای رسیدن به سطح مقاومت ۰.۶۸۵۰ باز خواهد کرد. با این حال، اگر این سطح مقاومت محکم بماند، قیمت احتمالاً به سمت پایین برای آزمایش مجدد سطح حمایت ۰.۶۴۷۵ سقوط خواهد کرد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 12 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.