همچنان که ترودو به دنبال افزایش درآمد حاصل از سرمایه است، آژانس مالیاتی کانادا 40 میلیون دلار مالیات رمزارزی وصول نشده را هدف قرار داده است

Canada's-Tax-Agency
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش نشنال پست (National Post)، سازمان درآمد کانادا (CRA) به دنبال یافتن مالیات‌های وصول نشده بر روی رمز ارزها است. این سازمان تخمین می‌زند که تقریباً ۴۰ میلیون دلار مالیات اعلام نشده مرتبط با ارزهای دیجیتال وجود دارد. همزمان، جاستین ترودو (Justin Trudeau)، نخست‌وزیر کانادا، پیشنهاد افزایش مالیات بر سود سرمایه از ۵۰ درصد به ۶۶ درصد را برای هر مودی مالیاتی کانادایی را دارد که سودهایش از ۱۸۳,۰۰۰ دلار در سال فراتر رود.

سازمان درآمد کانادا به دنبال ۴۰ میلیون دلار مالیات از دست رفته از رمزارزها است

بر اساس گزارش نشنال پست (National Post)، سازمان درآمد کانادا (CRA) در حال پیگیری ۵۴ میلیون دلار کانادا (۳۹.۵ میلیون دلار آمریکا) مرتبط با تراکنش‌ها و سودهای اعلام‌نشده رمز ارز است. ساهیل بهال (Sahil Behal)، مدیر کل شاخه انطباق سازمان درآمد کانادا، فاش کرد که حدود ۴۰۰ حسابرسی و تحقیق مرتبط با دارایی‌های رمز ارز آغاز شده است. بهال توضیح داد که این تحقیقات از دوره مالیاتی سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ نشأت گرفته است. او همچنین اعلام کرد که این سازمان همچنان با چالش‌های قابل توجهی در آموزش عموم مردم در مورد مسئولیت‌های مالیاتی‌شان در قبال دارایی‌های رمز ارز مواجه است.

سازمان درآمد کانادا (CRA) به دقت اقدامات سرویس درآمد داخلی آمریکا (IRS) را دنبال می‌کند، اگرچه کمی عقب‌تر از همتای آمریکایی خود است. سرویس درآمد داخلی آمریکا اخیراً پیش‌نویس فرم مالیاتی 1099-DA را منتشر کرده است که برای تفصیل درآمدها از معاملات دارایی رمز ارز توسط کارگزاران طراحی شده است، که به دلیل الزامات جامع حسابرسی‌اش شناخته شده است. یک وکیل مالیاتی به نشنال پست (National Post) اطلاع داد که سازمان درآمد کانادا در ارائه راهنمایی در مورد نحوه گزارش آن برخورد محتاطانه‌ای داشته است.

این وکیل گفت: “تا سال گذشته، شاید کمی قبل از آن، سازمان درآمد کانادا تقریباً هیچ چیزی در مورد رمز ارز نداشت. رمز ارز یک کالا بود، همین.” او افزود: “آن‌ها به شما نمی‌گفتند چگونه مالیات‌گذاری می‌شود، که باید مالیات‌گذاری شود، شما باید آن را گزارش دهید… هیچ راهنمایی از سوی سازمان درآمد کانادا نبود و این موضوع تأثیر گذاشت. چگونه قرار است بدانید که رمزارز مشمول مالیات است؟”

ترودو و حزبش برای افزایش مالیات بر درآمد سرمایه به دو سوم تلاش می‌کنند

این خبرها در حالی منتشر می‌شود که نخست‌وزیر جاستین ترودو (Justin Trudeau) و حزب او قصد دارند مالیات بر سود سرمایه را در کانادا افزایش دهند. پوشش رسانه‌ای عمدتاً بر این نکته تأکید دارد که این افزایش مالیات، شرکت‌ها و افراد ثروتمند را هدف قرار می‌دهد، با این حال هر کسی با ۲۵۰,۰۰۰ دلار کانادا (۱۸۳,۰۰۰ دلار آمریکا) سود سالانه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. ترودو و حزب او پیشنهاد می‌کنند نرخ مالیات بر سود سرمایه را از ۵۰ درصد به ۶۶ درصد در بودجه آینده افزایش دهند. گزارشی از بلومبرگ تکس (Bloomberg Tax) اعلام کرده که “حتی مردگان هم از افزایش مالیات بر سود سرمایه در کانادا در امان نخواهند بود.”

علاوه بر این، بلومبرگ (Bloomberg) به نظرسنجی گروه تحقیقاتی نانوس (Nanos Research Group) اشاره می‌کند که نشان می‌دهد ۴۵ درصد از کانادایی‌ها معتقدند این افزایش مالیات به اقتصاد آسیب می‌زند و نوآوری را مهار می‌کند. در حالی که ۳۸ درصد مالیات بر سود سرمایه را عادلانه می‌بینند، بقیه نسبت به تأثیرات آن مطمئن نیستند. همزمان با پیشبرد طرح‌های ترودو برای افزایش مالیات بر سود سرمایه، دولت بایدن در ایالات متحده به دنبال دو برابر کردن نرخ است. اگر رئیس‌جمهور بایدن موفق شود، مالیات بر سود سرمایه ممکن است به ۳۹.۶ درصد افزایش یابد.

نظر شما در مورد تحقیقات سازمان درآمد کانادا و پیشنهاد افزایش سود سرمایه از سوی ترودو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره همچنان که ترودو به دنبال افزایش درآمد حاصل از سرمایه است، آژانس مالیاتی کانادا 40 میلیون دلار مالیات رمزارزی وصول نشده را هدف قرار داده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.