جروم پاول: تورم بالاتر از حد تصور است و انتظار دارم نرخ‌ها ثابت بماند

پاول: داده‌های اخیر تورم اعتماد را در مسیر 2 درصد افزایش داده است
آنچه در این مقاله میخوانید

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه تکرار کرد که تورم کندتر از حد انتظار کاهش می‌یابد و احتمالاً نرخ بهره را برای مدت طولانی بالا نگه می‌دارد.

روز سه‌شنبه دور جدیدی از داده‌های تورم دلسرد کننده را به همراه داشت، زمانی که شاخص قیمت تولیدکننده در آوریل 0.5 درصد بالاتر از حد انتظار افزایش یافت.

رئیس بانک مرکزی در سخنرانی در مجمع عمومی سالانه انجمن بانکداران خارجی در آمستردام، خاطرنشان کرد: کاهش تورم سریعی که در سال 2023 اتفاق افتاد، در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و باعث تجدید نظر در مورد سمت و سوی سیاست‌ها شده است.

ما انتظار نداشتیم که این یک جاده هموار باشد. اما این قرائت‌های تورم بالاتر از آن چیزی بود که من فکر می‌کنم کسی انتظار داشت. ما باید صبور باشیم و اجازه دهیم سیاست محدودکننده کار خود را انجام دهد.

پاول گفت: من فکر می‌کنم واقعاً مسئله حفظ سیاست در نرخ فعلی برای مدت طولانی‌تر از آنچه تصور می‌شد، مطرح است. با این حال، پاول همچنین تکرار کرد که انتظار ندارد فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد.

فدرال رزرو نرخ استقراض کلیدی خود را در محدوده هدف‌گذاری شده 5.25 تا 5.5 درصد نگه داشته است. اگرچه این نرخ از ژوئیه وجود داشته است، اما بالاترین سطح در 23 سال گذشته است.

او گفت: بر اساس داده‌هایی که در اختیار داریم، فکر نمی‌کنم حرکت بعدی ما افزایش نرخ باشد. من فکر می‌کنم به احتمال زیاد در جایی قرار می‌گیریم که نرخ سیاست را در همان جایی که هست حفظ کنیم.

نظرات پاول منعکس کننده احساساتی بود که او در کنفرانس خبری اول ماه مه خود پس از آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال بیان کرد.

این کمیته به اتفاق آرا به حفظ خط روی نرخ‌ها رأی داد و در عین حال اظهار داشت که با وجود افزایش ۱۱ افزایش نرخ بهره، شاهد عدم پیشرفت بیشتر در بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو بوده است.

روز سه‌شنبه دور جدیدی از داده‌های تورم دلسردکننده را به همراه داشت، زمانی که شاخص قیمت تولیدکننده وزارت کار، که نشان‌دهنده هزینه‌های عمده‌فروشی است، در ماه آوریل به دلیل افزایش قیمت خدمات، 0.5 درصد بالاتر از حد انتظار افزایش یافت.

 

 

دیدگاه خود را درباره جروم پاول: تورم بالاتر از حد تصور است و انتظار دارم نرخ‌ها ثابت بماند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.