گزارش روزانه بازار فارکس، 15 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-15-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام آسیا در طول شب روند متفاوتی را نسبت هم طی کردند در حالی که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 بالاتر بود.
  • تمرکز اصلی هفته، داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده امروز در ساعت 13:30 به وقت تابستانی بریتانیا منتشر می‌شوند.
  • بانک خلق چین (PBOC) یک وام سیاستی کلیدی را تمدید کرد.

اخبار بازار

  • سهام آسیا به صورت متفاوتی در طول شب معامله شدند، در حالی که قراردادهای آتی اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) با رشد معامله شدند و در همین حال، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده پیش از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا کاهش یافت. داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا دیروز کمی بالاتر از انتظارات بازار منتشر شدند، در حالی که داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) کالاهایی به جز مواد غذایی و انرژی، به ۰.۵ درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل حد مورد انتظار ۰.۲ درصد افزایش یافت. با این حال، کالا‌هایی که به شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) به غیر از مواد غذایی و انرژی منتقل می‌شوند، در مجموع پایین‌تر از ماه مارس بودند و بازار بیشتر به این خبر واکنش نشان داد و دلار آمریکا در مقابل همتایان گروه ۱۰ (G10) خود با نرخ نسبتا کمتری معامله شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • توجه همگان امروز به داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا خواهد بود که در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تابستانی بریتانیا (BST) منتشر خواهد شد. تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که نتیجه به طور کلی مطابق با اتفاق نظر فعالان بازار خواهد بود و تیم تحقیقاتی معتقد است که یک نتیجه مطابق با انتظارات «احتمالاً اعتماد کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) را به این که تورم در حال پیشرفت به سمت هدف ۲ درصد خود است، افزایش نخواهد داد». با این حال، تیم تحقیقات بر این باور هستند که این تخمین‌ها نیز احتمالاً نگرانی‌ها در مورد احیای مجدد فشارهای قیمتی را تقویت نخواهند کرد و باید موضع کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در مورد نرخ بهره بالاتر برای مدت بیشتر را تأیید کنند که به طور کلی در تعیین نرخ‌ها و ارز در نظر گرفته شده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • بانک مرکزی چین (PBOC) وام سیاستی کلیدی را با همان هزینه قرض‌گیری تمدید کرده است، که نشان‌دهنده قصد این بانک برای کمک به بهبود اقتصادی نوپا بدون اعمال فشار اضافی بر یوان چین (CNY) است. در جای دیگری از چین، شب گذشته خبرهایی منتشر شد که بر اساس آن، ممکن است دولت شروع به بازخرید خانه‌های فروش نرفته برای تسهیل بحران املاک در این کشور کند. جزئیات خبرها هنوز اعلام نشده است و تیم تحقیقات بارکلیز عقیده دارند که ما باید مقیاس خرید را ببینیم تا بتوانیم تأثیر آن بر اقتصاد را درک کنیم. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 15 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.