گزارش روزانه بازار فارکس، 16 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-16-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیایی افزایش یافت در حالی که شاخص دلار در طول شب بدون تغییر بود.
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و خرده‌فروشی ماه آوریل کمتر از حد انتظار بود که باعث شد که دلار آمریکا با نرخ پایین‌تری معامله شود.
  • داده‌های بازار کار استرالیا در طول شب کمتر از انتظارات بازار منتشر شد.

اخبار بازار

  • سهام آسیایی رونق گرفت، در حالی که پس از یک روز که شاهد کاهش ارزش گسترده دلار بودیم، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا و دلار آمریکا در کل در طول شب تغییر چندانی نکرد. همچنین داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ژاپن در طول شب منتشر شد که نشان داد اقتصاد در سه‌ماهه اول سال رشد منفی داشت، چون مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها هزینه‌های خود را کاهش دادند، که طبیعت شکننده رونق اقتصادی را زیر سوال برد و فشار بیشتری را بر ارزش پایین ین ژاپن (JPY) وارد کرد. پس از انتشار این گزارش، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) تقریباً بدون تغییر بود. (بلومبرگ)
  • داده‌های مربوط به تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا در ماه آوریل ضعیف‌تر از حد انتظارات بود و به میزان ۰.۳۱ درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل انتظارات بازار که ۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته بود، ثبت شد. بیشتر این روند نزولی چشمگیر نسبت به انتظارات تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) ناشی از داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی بود که تقریباً ۴ واحد پایین‌تر از پیش‌بینی آنها بود. این گزارش به همراه شاخص خرده‌فروشی که روند نزولی چشمگیری داشت، فشار نزولی به دلار آمریکا وارد کرد و باعث شد که فعالان بازار کاهش نرخ بهره ۲۵ واحدی توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را دوباره در نظر بگیرد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ) 
  • در جای دیگر، داده‌های مربوط به بازار کار استرالیا پایین‌تر از انتظارات بازار ثبت شد، به طوری که نرخ بیکاری بیش از حد انتظار، از ۳.۹ درصد بازنگری شده به سمت بالا به ۴.۱ درصد افزایش یافت. رشد شغلی قوی‌تر از حد انتظارات با رسیدن به ۳۸.۵ هزار (اتفاق نظر ۲۳.۷ هزار) بود، اما بیشتر این افزایش‌ها در تعداد مشاغل پاره‌وقت بود. پس از انتشار گزارش مربوط به مشاغل، ارزش جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUDUSD) ۰.۲ درصد کاهش یافت و برخی از سودهای ارزی که در چند هفته گذشته دیده بودیم را معکوس کرد. با این حال، تیم تحقیقاتی ما خاطرنشان کرد که این گزارش نباید واقعاً پیش‌بینی مسیر نرخ آتی بانک مرکزی استرالیا (RBA) را تغییر دهد، چون این داده‌های مربوط به اشتغال به طور کلی مطابق با انتظارات آنها بود. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 16 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.