لورتا مستر: نرخ بهره باید برای مدت طولانی‌تری بالا بماند

لورتا مستر: نرخ بهره باید برای مدت طولانی‌تری بالا بماند
آنچه در این مقاله میخوانید

برخی از مقامات فدرال رزرو گفتند که بانک مرکزی باید هزینه‌های استقراض را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد، زیرا سیاست‌گذاران منتظر شواهد بیشتری هستند که تورم کاهش می‌یابد. این نشان می‌دهد آنها برای کاهش نرخ بهره عجله ندارند.

لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، و توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، که پنجشنبه به طور جداگانه صحبت می‌کردند، استدلال کردند که ممکن است رسیدن تورم به هدف 2 درصدی خود، بیشتر طول بکشد.

مستر پنجشنبه در جریان رویدادی در ووستر، اوهایو گفت: اطلاعات اقتصادی دریافتی نشان می‌دهد که کسب این اعتماد بیشتر طول می‌کشد. در این مقطع زمانی که مسیر تورم را روشن می‌کنیم، حفظ مواضع محدودکننده‌مان برای مدت طولانی‌تر عاقلانه است.

رئیس فدرال رزرو کلیولند گفت که او انتظار دارد که رشد قیمت‌ها با سرعت کمتری نسبت به سال گذشته کاهش یابد، اکنون که فشار نزولی کمتری ناشی از بهبود زنجیره تامین وجود دارد.

مستر که امسال در مورد تصمیمات سیاسی رای می‌دهد، در پایان ماه ژوئن با پایان دوره ریاست‌ خود کناره‌گیری می‌کند. او گفت که سیاست به خوبی وضع شده است و خیلی زود است که بگوییم پیشرفت تورم متوقف شده است و اظهاراتی را که اوایل این هفته انجام داد تکرار کرد.

ویلیامز در مصاحبه با رویترز که پنجشنبه منتشر شد، اظهارات مشابهی را بیان کرد و گفت که اکنون دلیلی برای تعدیل سیاست پولی نمی‌بیند. او گفت: من انتظار ندارم در کوتاه مدت آن اعتماد بیشتری را که باید در مورد پیشرفت تورم به سمت هدف 2 درصدی ببینیم، بدست آوریم.

بارکین که روز پنجشنبه در CNBC صحبت می‌کرد، گفت که تقاضا برای رسیدن به رشد قیمت به هدف فدرال رزرو باید بیشتر کاهش یابد و اشاره کرد که تورم کالاها به طور قابل توجهی با بهبود زنجیره‌های عرضه کاهش یافته است.

بارکین که امسال نیز به تصمیمات سیاسی رأی می‌دهد، گفت: برای رسیدن به 2 درصد پایدار به روش درست، فکر می‌کنم کمی زمان بیشتری می‌برد.

داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که نرخ تورم اساسی ایالات متحده در ماه آوریل برای اولین بار در شش ماه گذشته کاهش یافته است و پیشرفت‌هایی را در مسیری که مقامات فدرال رزرو می‌خواهند قبل از کاهش نرخ‌ها ببینند، ارائه می‌دهد. ارقام اداره آمار کار نشان می‌دهد که شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده، که هزینه‌های غذا و انرژی را ندارد، پس از سه ماه افزایش بیش از حد انتظار، نسبت به ماه مارس 0.3 درصد افزایش یافت.

مقامات نرخ معیار خود را در اوایل ماه جاری در محدوده هدف 5.25٪ تا 5.5٪ ثابت نگه داشتند. همان سطحی که از ماه جولای در آن بوده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه گفت که مقامات باید صبور باشند و اجازه دهند سیاست محدودکننده کار خود را انجام دهد.

بارکین این دیدگاه را تکرار کرد و گفت: فدرال رزرو باید هزینه‌های استقراض را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد تا اطمینان حاصل شود که تورم در مسیر هدف خود قرار دارد و به قیمت‌های بالاتر در بخش خدمات اشاره کرد.

بارکین گفت: من هنوز فکر می‌کنم که تحرکات زیادی در بخش خدمات وجود دارد و کمی زمان می‌برد. من معتقدم که اینجا در مسیر درستی هستیم.

دیدگاه خود را درباره لورتا مستر: نرخ بهره باید برای مدت طولانی‌تری بالا بماند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.