گروه G7 و انتشارات مرتبط با تورم در ماه ژوئن

گروه G7 و انتشارات مرتبط با تورم در ماه ژوئن
آنچه در این مقاله میخوانید

انتشارات مرتبط با تورم در سرتاسر گروه هفت، بانک‌های مرکزی را برای تصمیم‌گیری‌های حیاتی در مورد نرخ بهره در ماه ژوئن آماده می‌کند، درست همانطور که آنها در ایتالیا برای بحث درباره وضعیت اقتصاد جهانی گرد هم می‌آیند.

چند روز پس از اینکه داده‌های ایالات متحده نشان داد که رشد قیمت مصرف‌کننده کمتر از حد انتظار است، بریتانیا، کانادا و ژاپن همگی اعدادی را برای ماه آوریل منتشر خواهند کرد که احتمالاً در همان جهت پیش می‌روند. در همین حال، گزارش دستمزد منطقه یورو نیز شواهد کلیدی مورد جستجوی سیاستگذاران را ارائه خواهد کرد.

کانادا روز سه شنبه در حالی که معامله‌گران پس از داده‌های جدید مشاغل داغ‌تر از حد انتظار، شرط‌بندی‌ها را برای کاهش در نشست ژوئن به کمتر از 50 درصد کاهش داده‌اند، چهارمین کاهش ماهانه متوالی فشارهای اساسی قیمت‌ها در انتشار تورم، درها را برای کاهش باز نگه می‌دارد.

روز بعد، رشد قیمت مصرف‌کننده بریتانیا احتمالاً به شدت کاهش یافته است بیش از یک درصد نزدیک به سطح 2 درصدی که توسط مقامات بانک مرکزی انگلیس هدف‌گذاری شده است. با قرائت ماهانه دیگری که در آستانه نشست 20 ژوئن BOE برگزار می‌شود، شواهد مستمر مبنی بر کاهش تورم می‌تواند به سیاست‌گذاران دلگرمی لازم برای کاهش هزینه‌های استقراض در آنجا نیز بدهد.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا اعداد دستمزدها را منتشر خواهد کرد، داده‌هایی که برای قضاوت در مورد پویایی قیمت‌ها ضروری است. رشد دستمزدهای توافقی احتمالاً نسبت به پایان سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش نیافته است، زیرا مقامات برای کاهش گسترده نرخ بهره در 6 ژوئن و شاید کاهش بیشتر پس از آن آماده می‌شوند.

داده‌های اوایل سال 2024 از آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا قبلاً منتشر شده است و آنها به افزایش 4.3 درصدی دستمزدها در منطقه یورو در سه ماه اول سال اشاره می‌کنند. این تنها یک کاهش جزئی از 4.5 درصد ثبت شده در سه ماهه چهارم است. بعید است که سرعت تقریبا ثابت افزایش، اولین کاهش بانک مرکزی اروپا در ژوئن را از مسیر خود خارج کند، اما سیاستگذاران را در مورد تعهد به تسهیل بیشتر مضطرب نگه می دارد.

در نهایت، داده‌های ژاپن در روز جمعه ممکن است نشان دهد که رشد قیمت مصرف‌کننده، به استثنای مواد غذایی تازه، به 2.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، که از 2.6 درصد در ماه مارس کاهش یافته است. یک معیار عمیق‌تر از تورم که قیمت انرژی و همچنین مواد غذایی تازه را کاهش می‌دهد، پس از سقوط به زیر 3 درصد در ماه مارس برای اولین بار از نوامبر 2022، به 2.5 درصد کاهش یافته است.

مقامات بانک مرکزی ژاپن احتمالاً نتایج متفاوتی را از همتایان خود می‌گیرند، زیرا این خوانش‌ها همچنان نتایج را در سطح هدف 2 درصد یا بالاتر از آن به 25 ماه متوالی افزایش می‌دهد. به این ترتیب، آنها از افزایش نرخ بهره در اوایل 14 ژوئن و نه دیرتر از اکتبر حمایت می‌کنند، و ین درگیر به عنوان یک عامل خطر برای حرکت زودهنگام عمل می‌کند.

دیدگاه خود را درباره گروه G7 و انتشارات مرتبط با تورم در ماه ژوئن بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.