صندوق بین‌المللی پول ارز با پشتوانه طلای زیمبابوه را «اقدام سیاستی مهمی» خواند

صندوق-بین‌المللی-پول-ارز-با-پشتوانه-طلای-زیمبابوه-را-اقدام-سیاستی-مهمی-خواند
آنچه در این مقاله میخوانید

صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرده است که ارز فیات مبتنی بر طلا که به تازگی در زیمبابوه معرفی شده، یک گام سیاستی مهم محسوب می‌شود. این نخستین اظهار نظر قابل توجه صندوق بین‌المللی پول درباره این ارز از زمان آغاز به کار آن است. گفته می‌شود این نهاد جهانی برنامه‌ریزی کرده است تا در ماه ژوئن تیمی را برای ارزیابی عملکرد ارز جدید اعزام کند.

دیدگاه‌های متفاوت صندوق بین‌المللی پول درباره ارزهای مبتنی بر طلا در زیمبابوه

صندوق بین‌المللی پول (IMF) ارز مبتنی بر طلا که به تازگی در زیمبابوه معرفی شده، موسوم به ZIG، را به عنوان «یک گام سیاستی مهم» نامیده است. این نهاد جهانی اعلام کرد که یک تیم را برای ارزیابی این ارز جدید در ماه ژوئن اعزام خواهد کرد.

بر اساس گزارشی، نظرات صندوق بین‌المللی پول درباره آخرین ارز این کشور واقع در جنوب آفریقا از زمان راه‌اندازی ZIG بیش از یک ماه پیش، بسیار قابل‌توجه بوده است. به نظر می‌رسد که موضع اخیر این نهاد درباره راه‌اندازی ارز زیمبابوه با تردیدهایی که در زمانی مطرح کرده بود که بانک مرکزی زیمبابوه (RBZ) ارز دیجیتال مبتنی بر طلا را معرفی کرد، در تضاد است.

همانطور که پیشتر توسط سایت خبری pcmfa.news گزارش شده بود، صندوق بین‌المللی پول تصمیم بانک مرکزی زیمبابوه برای معرفی ارز دیجیتال مبتنی بر طلا را مورد انتقاد قرار داد و استدلال کرد که این امر می‌تواند تهدیدی برای ثبات مالی باشد. به جای راه‌اندازی ارز دیجیتال، این نهاد جهانی پیشنهاد کرد که زیمبابوه باید به سمت آزادسازی بازار ارز خارجی حرکت می‌کرد.

با این حال، گزارش شده است که در پاسخی که به طور ایمیلی ارسال شد، نهاد برتون وودز (Bretton Woods) اصلاحات کلیدی اجرا شده توسط بانک مرکزی زیمبابوه، از جمله راه‌اندازی ZIG، را ستود.

صندوق بین‌المللی پول اظهار داشت:

“معرفی ZIG یک اقدام سیاستی مهم را نشان می‌دهد که با چندین تغییر سیاست دیگر، از جمله اقدامات سیاست پولی، نرخ ارز و سیاست‌های مالی، همراه است.”

در همین حال، گزارش بلومبرگ فاش کرد که ZIG، که در هنگام راه‌اندازی خود تنها کمی بیشتر از ۱۳.۵۶ ZIG به ازای هر دلار معامله شد، در تاریخ ۲۳ می (3 خرداد) به بالاترین سطح خود یعنی ۱۳.۲۱ ZIG به ازای هر دلار رسید.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره صندوق بین‌المللی پول ارز با پشتوانه طلای زیمبابوه را «اقدام سیاستی مهمی» خواند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.