تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 26 می 2024

پیش‌بینی-جفت-ارز-دلار-استرالیا-دلار-آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • برخی از سیاستگذاران برای مهار تورم سخت، افزایش نرخ بهره را پیشنهاد کردند.
  • داده‌ها نشان دهنده بهبود فعالیت‌های تجاری در بخش‌های تولید و خدمات ایالات متحده است.
  • سرمایه‌گذاران هفته آینده روی داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده تمرکز خواهند کرد.

با وجود پایین آمدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و افزایش ارزش دلار آمریکا، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی نزولی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

با وجود پایین آمدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و افزایش ارزش دلار آمریکا، دلار استرالیا هفته‌ای نزولی را تجربه کرد. مهم‌ترین عوامل محرک در طول هفته، انتشار صورتجلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) و ارقام مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) آمریکا بودند. زمانی که صورتجلسه جلسه فدرال رزرو منتشر شد، سرمایه‌گذاران از این که برخی از سیاست‌گذاران پیشنهاد افزایش نرخ بهره برای مهار تورم سخت را داده بودند، شگفت‌زده شدند. در نتیجه، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش یافت.

سپس گزارش‌های مربوط به شاخص مدیران خرید( PMI) آمریکا منتشر شد که نشان‌دهنده بهبود فعالیت‌های تجاری در بخش‌های تولید و خدمات بود. این روند نیز باعث تقویت دلار شد و بر دلار استرالیا فشار آورد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران تنها بر یک گزارش مهم از آمریکا متمرکز خواهند شد که نشان‌دهنده تولید ناخالص داخلی (GDP) است. گزارش قبلی مطابق با پیش‌بینی‌ها نبود و نگرانی‌هایی را برانگیخت که نرخ‌های بهره بالا به اقتصاد آسیب می‌زند. یک گزارش دیگر ناامیدکننده، انتظارات برای کاهش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش خواهد داد.

با این حال، اگر اقتصاد با نرخی سریع‌تر از حد انتظار رشد کند، انتظارات برای کاهش نرخ‌ها کاهش خواهد یافت. به ویژه، داده‌های اخیر، از جمله فعالیت‌های تجاری، نشان می‌دهد که اقتصاد به خوبی در حال توسعه است. بنابراین، اگر گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) این روند را ادامه دهد، احتمال کمتری وجود دارد که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ‌ها را کاهش دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: عقب‌نشینی موقت به سطح اصلاح فیبوناچی 0.5

AUDUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) در روند صعودی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) قرار دارد، و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز که بالای ۵۰ قرار دارد، حمایت از روند صعودی را نشان می‌دهد. با این حال، قیمت پس از رسیدن به سطح روانی کلیدی ۰.۶۷۰۰ بازگشت داشته است. این سطح نزدیک به سطح بازگشت فیبوناچی ۰.۶۱۸ نیز قرار دارد.

با این حال، با توجه به گرایش صعودی، احتمالاً بازگشت قیمت موقتی است. علاوه بر این، قیمت در سطح بازگشت فیبوناچی ۰.۵ و میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) به شدت مورد حمایت قرار گرفته است. عملکرد قیمت نشان داده است که قیمت ممکن است معکوس شود، چون کندل صعودی تشکیل داده است.

در هفته آینده، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت از محدوده حمایت برگشت کرده و سطح ۰.۶۸۵۱ را مجدداً آزمایش کند. افزایش قیمت به بالاتر از این سطح، سطح بالای جدیدی ایجاد خواهد کرد و ادامه روند صعودی را تأیید می‌کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 26 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.