یک شهروند هندی به دلیل سرقت رمزارز به 20 سال زندان در ایالات متحده محکوم شد!

coinbase-spoofing
آنچه در این مقاله میخوانید

یک شهروند هندی در آمریکا به جرم خود در زمینه توطئه کلاهبرداری اینترنتی برای سرقت بیش از ۳۷ میلیون دلار با جعل وب‌سایت صرافی رمز ارز Coinbase اعتراف کرده است. او و همدستانش با ایجاد یک سایت جعلی Coinbase Pro به سرقت اطلاعات ورود و کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای پرداختند و رمز ارزهای قربانیان را به کیف پول‌های خود منتقل کردند.

اعتراف به گناه سرقت ۳۷ میلیون دلاری رمز ارز از Coinbase

دفتر دادستانی ایالات متحده در منطقه غربی کارولینای شمالی در تاریخ ۲۰ می (31 اردیبهشت) اعلام کرد که یک شهروند هندی به نام چیراگ تومار (Chirag Tomar)، به اتهامات فدرال برای سرقت بیش از ۳۷ میلیون دلار از طریق طراحی یک وب‌سایت جعلی Coinbase اعتراف گناه کرده است. او در تاریخ ۲۰ دسامبر سال گذشته هنگام ورود به ایالات متحده در فرودگاه آتلانتا دستگیر شد و همچنان در بازداشت فدرال به سر می‌برد.

طبق اعلامیه ذکر شده، تومار و همدستانش یک وب‌سایت جعلی Coinbase Pro طراحی کردند تا «میلیون‌ها دلار رمزارز را از صدها قربانی مستقر در سراسر جهان و در ایالات متحده بدزدند». با «جعل» وب‌سایت Coinbase، آن‌ها کاربران را فریب دادند تا اطلاعات ورود و کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای خود را وارد کنند. این امر به کلاهبرداران اجازه داد تا به حساب‌های Coinbase قربانیان دسترسی غیرمجاز پیدا کنند و مقادیر قابل توجهی از رمزارز را به کیف پول‌هایی که آن‌ها کنترل می‌کردند، منتقل کنند.

طبق اعلامیه:

“تومار به توطئه کلاهبرداری از طریق اینترنت اعتراف کرده است که حداکثر مجازات آن بیست سال زندان و پرداخت جریمه ۲۵۰,۰۰۰ دلاری است.”

طرح کلاهبرداری شامل برنامه‌ریزی و اجرای دقیق بود. وب‌سایت جعلی به دقت مشابه پلتفرم معتبر Coinbase Pro طراحی شده بود، که این امر کاربران را در تشخیص این فریب با مشکل مواجه ساخت. هنگامی که کاربران اطلاعات حساس خود را وارد کردند، تومار و تیم او به سرعت از آن استفاده کردند تا پول‌ها را از حساب‌های قربانیان برداشت کنند. رمزارزهای دزدیده شده سپس برای تامین هزینه خریدهای لوکس و سفرهای بین‌المللی استفاده شدند، که نشان‌دهنده میزان بالا و پیچیدگی کلاهبرداری است.

اسناد دادگاه نشان می‌دهند:

“تومار از پول‌های قربانیان برای پرداخت هزینه سبک زندگی مجلل خود، از جمله خرید یک ساعت رولکس و سایر ساعت‌های گران‌قیمت، خرید خودروهای لوکس مانند لامبورگینی و پورشه، و سفر به دبی، تایلند و سایر نقاط، استفاده کرده است.”

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره یک شهروند هندی به دلیل سرقت رمزارز به 20 سال زندان در ایالات متحده محکوم شد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.