JPMorgan شک دارد که SEC سولانا یا سایر ETFهای رمزارزها را تأیید خواهد کرد

jpmorgan-solana-etf
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) ابراز تردید کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ETFهای سولانا یا سایر ETF‌های رمزارز را پس از بیت‌کوین و اتر، تأیید کند. تحلیل‌گر JPMorgan گفته است که تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تأیید ETF‌های اتر “با توجه به ابهامات در مورد این که آیا اتریوم باید به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شود یا نه، از قبل گرفته شده است”.

JPMorgan در مورد تایید احتمالی سایر ETF های اسپات رمزارزها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار اظهارنظر می‌کند

تصویب اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF‌ها) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بحث‌هایی را در مورد احتمال تأیید سایر ETF‌های رمزارز نظیر XRP یا سولانا (SOL) به راه انداخته است. در حالی که خوش‌بینی در بازار کریپتو وجود دارد، نیکولاس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، مدیرعامل و استراتژیست بازارهای جهانی در JPMorgan، همچنان تردید دارد.

او می‌گوید: “ما تردید داریم. با توجه به ابهامات در مورد این که آیا باید اتریوم را به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کرد یا نه، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تأیید ETF‌های اتریوم از قبل گرفته شده است.”

او افزود:

“ما فکر نمی‌کنیم که کمیسیون بورس و اوراق بهادار حتی فراتر رفته و با تأیید ETF‌های سولانا یا سایر توکن‌ها موافقت کند، چرا که این کمیسیون نسبت به اتریوم، نظر قوی‌تری دارد مبنی بر این که توکن‌های به غیر از بیت‌کوین و اتریوم باید به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند.”

نیکولاس پانیگیرتزوگلو بر ماهیت جنجالی تصمیم کمیسیون در مورد ETF‌های اتریوم تأکید کرد که برخی تحلیلگران معتقدند این تصمیم تحت تأثیر سیاست بوده است. او توضیح داد که مگر این که قانون‌گذاران آمریکایی قانونی را تصویب کنند که بیشتر رمزارزها را به عنوان اوراق بهادار تعریف نکند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار احتمالاً سایر ETF‌های رمزارز مبتنی بر نقدینگی را تأیید نخواهد کرد.

بسیاری در صنعت رمزارز، از جمله صادرکنندگان ETF اتریوم مبتنی بر نقدینگی، انتظار نداشتند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست‌های آن‌ها را تأیید کند. قبل از تأیید، پانیگیرتزوگلو (Panigirtzoglou) احتمال تأیید ETF‌های اتریوم مبتنی بر نقدینگی توسط این کمیسیون را 50 درصد تخمین زده بود. با این حال، در 23 می (3 خرداد)، کمیسیون هشت فرم 19b-4 برای ETF‌های اسپات اتریوم را تأیید کرد.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به طور مداوم اعلام کرده است که بیشتر توکن‌های رمزارز، به جز بیت کوین، به عنوان اوراق بهادار محسوب می‌شوند. او صراحتاً تأیید نکرده است که اتر به عنوان یک اوراق بهادار محسوب نمی‌شود. یک سند دادگاه اخیر نشان داد که کمیسیون سال گذشته تحقیقات رسمی در مورد اتر به عنوان یک اوراق بهادار بالقوه را آغاز کرده است.

آیا فکر می‌کنید کمیسیون بورس و اوراق بهادار در آینده نزدیک ETF‌های سولانا یا سایر ETF‌های اسپات رمزارز را تأیید می‌کند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره JPMorgan شک دارد که SEC سولانا یا سایر ETFهای رمزارزها را تأیید خواهد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.