گزارش روزانه بازار فارکس، 28 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-28-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از تعطیلات دیروز در بریتانیا و ایالات متحده، ارزش سهام آسیایی در طول شب کاهش یافت.
  • فیلیپ لِین (Philip Laneاقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، اعلام کرد که احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن وجود دارد، اما نرخ ها باید محدود بماند.
  • یک سرباز مصری روز گذشته در درگیری با نیروهای اسرائیلی کشته شد که به تنش‌های منطقه‌ای دامن زد.

اخبار بازار

  • پس از تعطیلات در هر دو کشور بریتانیا (UK) و ایالات متحده (US) که باعث بی‌جهتی فعالان بازارها و کمبود نقدینگی شد، سهام آسیا به طور گسترده‌ای طی شب گذشته پایین‌تر معامله شد. همچنان که ما به پایان ماه نزدیک می‌شویم، زمانی که تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی کرده است که، با توجه به این که فعالان بازار در حال حاضر نسبتاً دلارهای زیادی در اختیار دارند، فروش گسترده دلار آمریکا اتفاق بیفتد، هم روز جمعه و هم دیروز، دلار آمریکا (USD) در مقابل همتایان گروه ده (G10) با نرخ پایین‌تری معامله شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • دیروز، داده‌هایی از چین منتشر شد که نشان می‌دهد بانک خلق چین (PBoC) در حال افزایش انتشار اوراق قرضه دولت‌های محلی است، به طوری که ماه می شاهد بالاترین حجم انتشار از اکتبر سال ۲۰۲۳ بود. این افزایش نشان‌دهنده عزم دولت برای احیای اقتصاد رو به افول است. (بلومبرگ)
  • فیلیپ لین (Philip Lane)، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا (ECB)، دیروز اعلام کرد که احتمالاً در نشست ماه آینده نرخ بهره کاهش خواهد یافت، اما او خاطرنشان کرد که نرخ سیاست پولی باید در سراسر سال ۲۰۲۴ در سطوح محدودکننده باقی بماند. این بیانیه حاکی از عدم افزایش نرخ بهره با اظهارات ویلروی (Villeroy)، عضو بانک مرکزی اروپا (ECB)، که امکان کاهش هزینه‌های استقراض در نشست‌های سیاست پولی ماه‌های ژوئن و جولای را رد نکرد، تقویت شد. (بلومبرگ)
  • بازار در حال حاضر احتمال ۹۳ درصدی را برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه ژوئن در نظر گرفته است، اما تنها احتمال ۱۳ درصدی برای کاهش بیشتر در ماه جولای را در نظر گرفته است. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌ها را در نشست‌های ماه‌های ژوئن، سپتامبر و دسامبر به میزان ۲۵ واحد کاهش دهد.
  • روز دوشنبه، یک سرباز مصری در درگیری با نیروهای اسرائیلی در گذرگاه مرزی رفح کشته شد و این مسئله تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر شعله‌ور ساخت. این حادثه پس از حمله هوایی اسرائیل به رفح رخ داد که در آن حدود ۴۵ فلسطینی طی آخر هفته کشته شدند. بنیامین نتانیاهو (Benjamin Netanyahu)، نخست وزیر اسرائیل، حمله هوایی را یک اشتباه تراژیک خواند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که اکنون ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است که آیا این اقدام، خط قرمز بایدن (Biden) را رد کرده است یا خیر. (بلومبرگ)
  • آخرین رویداد، افزایش تنش‌ها در درگیری اسرائیل-حماس را نشان می‌دهد. بازارهای جهانی، به‌ویژه در بخش انرژی، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. این افزایش تنش‌ها باعث شده قیمت نفت برنت (Brent) از روز جمعه بیش از ۳ درصد افزایش یابد. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 28 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.