اولین مداخله ارزی ژاپن از سال 2022

اولین مداخله ارزی ژاپن از سال 2022
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های وزارت دارایی ژاپن اولین مداخله ارزی این کشور از سال 2022 پس از سقوط ین ژاپن به پایین‌ترین سطح در 34 سال گذشته در آوریل را تایید کرد.

طبق سوابق این وزارتخانه، این اولین بار است که دولت ژاپن چنین اقدامی در بازار از اکتبر 2022 انجام می‌دهد.

جدول زمانی گام دولت مصادف است با بازگشت شدید ارز ژاپن در هفته‌های اخیر، پس از اینکه ین در 29 آوریل به 160.03 در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح 34 سال گذشته سقوط کرد.

بعداً در آن جلسه به 156 سطح افزایش یافت و گمانه زنی‌ها در مورد مداخله بالقوه مقامات ژاپنی را تشدید کرد. این ارز طی چند روز بیش از 2 درصد تقویت شد.

در آن زمان، تحلیلگران بانک آمریکا تخمین زدند که اندازه اولین مداخله مشکوک می تواند بین 5 تریلیون تا 6 تریلیون ین (32.7 میلیارد دلار تا 39.2 میلیارد دلار)، بر اساس داده‌های بانک مرکزی ژاپن باشد.

از زمانی که بانک ژاپن در ماه مارس به سیاست پولی خود مبنی بر نرخ بهره منفی پایان داد، ین با فشارهای پایدار مبارزه می‌کند.

در اوایل این ماه، وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی از نیاز به مداخلات حمایت کرد، در صورتی که تحرکات ارزی شدید بر خانوارها و شرکت‌ها تأثیر بگذارد. او در آن زمان در پاسخ به این سوال که آیا وزارتخانه برای حمایت از ین وارد عمل شده است از اظهار نظر خودداری کرد.

آخرین بار ژاپن برای تثبیت ارز در اکتبر 2022 مداخله کرد، زمانی که ین به پایین‌ترین سطح در حدود 152 در هر دلار سقوط کرد. مقامات در آن سال سه بار مداخله کردند تا ارز را تثبیت کنند و طبق گزارش‌ها، مجموعاً 9.2 تریلیون ین در این دوره هزینه کردند.

 

دیدگاه خود را درباره اولین مداخله ارزی ژاپن از سال 2022 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.