پل کروگمن، برنده جایزه نوبل، مدعی شد که افزایش تورم به پایان رسیده است

پل-کروگمن-برنده-جایزه-نوبل-مدعی-شد-که-افزایش-تورم-به-پایان-رسیده-است
آنچه در این مقاله میخوانید

پل کروگمن (Paul Krugman)، اقتصاددان برنده جایزه نوبل و پیتر شیف(Peter Schiff) ، طرفدار سرمایه‌گذاری روی طلا، در مورد تورم با یکدیگر اختلاف نظر دارند. کروگمن معتقد است که “دوره افزایش تورم به پایان رسیده است”. با این حال، شیف استدلال می‌کند که کروگمن حتی افزایش تورم را پیش‌بینی نکرده بود و تأکید می‌کند که دیدگاه برنده جایزه نوبل در مورد تورم باید نادیده گرفته شود. شیف توضیح داد که “تمام شاخص‌ها به سمت شتاب مجدد تورم اشاره دارند”.

آیا دوره افزایش تورم به پایان رسیده است؟ پل کروگمن و پیتر شیف اظهارنظر می‌کنند

پل کروگمن (Paul Krugman)، برنده جایزه نوبل، و پیتر شیف (Peter Schiff)، طرفدار طلا، بر سر دیدگاه‌های خود در مورد وضعیت کنونی تورم به اختلاف برخورد کرده‌اند. کروگمن در سال ۲۰۰۸ به خاطر تحلیل‌هایش در مورد الگوهای تجارت و مکان فعالیت‌های اقتصادی، به یاد آلفرد نوبل، برنده جایزه علوم اقتصادی بانک مرکزی سوئد (Sveriges Riksbank Prize) شد. شیف اقتصاددان ارشد و استراتژیست جهانی در مدیریت دارایی یورو پسیفیک (Euro Pacific Asset Management) است. او همچنین رئیس شرکت Schiffgold.com است.

کروگمن در پلتفرم رسانه اجتماعی X در روز پنجشنبه توضیح داد که آخرین گزارش فدرال رزرو در مورد شرایط اقتصادی جاری (Beige Book) شواهدی ضعیفی در مورد تورم ارائه می‌دهد، و خاطرنشان کرده است که “قیمت‌ها با سرعت کمی افزایش یافته‌اند.” او تأکید کرد که این دیدگاه مشابه بیانیه‌ای از ژانویه ۲۰۲۰ است که نشان می‌داد “قیمت‌ها همچنان با سرعت کمی در حال افزایش بودند.” این برنده جایزه نوبل نتیجه گرفت که “دوره افزایش تورم به پایان رسیده است.”

paul-krugman-inflation

روز یکشنبه، شیف (Schiff) به بیانیه کروگمن (Krugman) انتقاد کرد. این طرفدار سرمایه‌گذاری روی طلا توضیح داد که از آنجا که کروگمن قادر به پیش‌بینی این به اصطلاح «افزایش» نبود، دیدگاه‌های او در مورد تورم باید نادیده گرفته شوند. او خاطرنشان کرد که اگر کروگمن نظرات را در پست خود غیرفعال نکرده بود، نظر خود را مستقیماً به او منتقل می‌کرد.

peter-schiff-krugman

شیف به طور مداوم در مورد اقتصاد آمریکا و تورم هشدار داده است. روز پنجشنبه، او در X نوشت: “سرمایه‌گذاران و فدرال رزرو همچنان شواهد واضح را نادیده می‌گیرند. اقتصاد آمریکا در حال ضعیف شدن است در حالی که تورم در حال تقویت است.” روز جمعه، او از سیاست‌های فدرال رزرو انتقاد کرد و هشدار داد: “بار دیگر فدرال رزرو اشتباه می‌کند. کاهش نرخ‌ها تضمین می‌کند که تورم به عددی دو رقمی بالا خواهد رفت.”

در یک پست دیگر در X، شیف (Schiff) خاطرنشان کرد، “شاخص مدیران خرید شیکاگو (Chicago PMI) به طور ‘غیرمنتظره‌ای’ به ۳۵.۴ در ماه می سقوط کرد، که پایین‌ترین سطح آن در چهار سال گذشته است، یعنی زمانی بود که اقتصاد به خاطر محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کووید-19 فلج شده بود” و در انتها، هشدار داد:

“این مسئله نه تنها نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا هم اکنون در رکود است، بلکه تورم توأم با رکود نیز وجود دارد، چون تمام شاخص‌ها به سمت تسریع مجدد تورم اشاره دارند.”

به نظر شما، بین پل کروگمن و پیتر شیف، کدام یک در مورد تورم درست می‌گویند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پل کروگمن، برنده جایزه نوبل، مدعی شد که افزایش تورم به پایان رسیده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.