ثبات در دلار و تمرکز بر بانک مرکزی اروپا

ثبات در دلار و تمرکز بر بانک مرکزی اروپا
آنچه در این مقاله میخوانید

دلار در روز دوشنبه به این ایده که تورم ایالات متحده ممکن است به اندازه کافی کند شده باشد تا فدرال رزرو نرخ بهره را در سال 2024 کاهش دهد، ثابت ماند، در حالی که یورو در آستانه کاهش مورد انتظار بانک مرکزی اروپا در این هفته آرام بود.

در میان ارزهای بازارهای نوظهور، روپیه هند و پزو مکزیک پس از نتایج نظرسنجی خروج از انتخابات عمومی در هر دو کشور تقویت شدند.

کاتلین بروکس، مدیر تحقیقات پلتفرم تجاری XTB، با اشاره به تصمیم بانک مرکزی اروپا و انتخابات مکزیک گفت: این یک هفته بزرگ برای بازارهای مالی است.

دلار اولین کاهش ماهانه خود در سال را در ماه مه ثبت کرد که با تغییر انتظارات در مورد زمان و میزان کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده تحت تاثیر قرار گرفت.

داده‌های روز جمعه نشان داد که معیاری از تورم مصرف‌کننده در ماه آوریل افزایش ملایمی داشته و فشار قیمت‌ها بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی باقی مانده است.

معامله‌گران با احتمال 60 درصدی برای کاهش نرخ در سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند، در حالی که قبل از گزارش 49 درصد بود.

شاخص دلار که واحد پول آمریکا را در برابر 6 واحد پول دیگر اندازه‌گیری می‌کند، با 0.1 درصد افزایش به 104.67 واحد رسید. این شاخص در ماه می 1.56 درصد کاهش یافت.

توجه سرمایه‌گذاران این هفته به نظرسنجی تولید ISM در اواخر روز و همچنین داده‌های حقوق و دستمزد در روز جمعه برای سنجش قدرت بازار کار ایالات متحده خواهد بود.

اگر نرخ بیکاری افزایش یابد، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که بازار کار ایالات متحده آنقدر که برخی فکر می‌کنند فشرده نیست، که می‌تواند منجر به تغییر بیشتر در انتظارات نرخ و حتی تا حدی ضعیف شدن دلار با حرکت به سمت آخر هفته شود.

پوند استرلینگ 0.2 درصد کاهش یافت و به 1.27215 دلار رسید، در حالی که یورو در آستانه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، زمانی که بانک مرکزی تقریباً مطمئن است که نرخ بهره را کاهش می‌دهد، با اندکی کاهش به 1.0844 دلار رسید.

اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا به همراه پیش‌بینی‌های اقتصادی مورد توجه معامله‌گران قرار دارد، زیرا آنها ارزیابی می‌کنند که آیا بانک مرکزی پس از انتشار داده‌هایی که افزایش تورم منطقه یورو در ماه می را نشان می‌دهد کاهش بیشتری ارائه خواهد کرد یا خیر.

در همین حال، داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که مقامات پولی ژاپن 9.79 تریلیون ین (62.23 میلیارد دلار) برای مداخله در بازار ارز برای حمایت از ین در ماه گذشته هزینه کرده‌اند.

ین بدترین عملکرد را در برابر دلار در سال جاری دارد و 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

 

دیدگاه خود را درباره ثبات در دلار و تمرکز بر بانک مرکزی اروپا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.