هند 100 تن طلا را از بریتانیا به کشور بازگرداند

هند-100-تن-طلا-را-از-بریتانیا-به-کشور-بازگرداند
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، بانک مرکزی هند (Reserve Bank of India) ۱۰۰ تن طلا که در گاوصندوق‌های بانک انگلستان نگهداری می‌شد را به کشور بازگردانده است. این عملیات، که به دلیل مقدار طلا، در شرایط خاص انجام شده، ممکن است تکرار شود چون هند به دلایل لجستیکی و برخورداری از ذخایر متنوع، به دنبال نگهداری طلای بیشتر در داخل کشور است.

هند ۱۰۰ تن طلا که توسط بانک انگلستان نگهداری می‌شد را بازگرداند

بانک مرکزی هند (RBI) ۱۰۰ تن طلا که پیشتر در بریتانیا، در گاوصندوق‌های بانک انگلستان نگهداری می‌شد را بازگردانده است. گزارش‌ها از روزنامه تایمز آو ایندیا (Times of India) نشان می‌دهند که این عملیات اولین نوع آن از سال ۱۹۹۱ است، زمانی که مقدار مشابهی به دلیل بحران در تراز پرداخت‌های خارجی به خارج از کشور منتقل شد.

به دلیل حجم زیاد شمش‌های جابجا شده، این عملیات چالش‌های لجستیکی به همراه داشت. حمل‌ونقل نیازمند مجوز ویژه‌ای برای عبور طلا از گمرک بود، و از هواپیماها و اقدامات امنیتی خاصی باید استفاده می‌شد.

طلاهای بازگردانده شده اکنون در گاوصندوق‌های بانک مرکزی هند در خیابان مینت (Mint Road) و ناگپور (Nagpur) بمبئی نگهداری خواهد شد. یکی از مقامات بانک اعلام کرد که این اقدام بخشی از فرآیندی است که دارایی‌های بانک را بررسی کرده و امکانات ذخیره‌سازی برای این دارایی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. یکی دیگر از مقامات بانک اظهار داشت: “از آنجا که موجودی در خارج از کشور در حال افزایش بود، تصمیم گرفته شد بخشی از طلا را به هند منتقل کنیم.”

بر اساس گفته منبع دیگری از بانک، این اقدام نشان می‌دهد که هند نسبت به چندین سال پیش، وضعیت اقتصادی و مالی خود را بهبود بخشیده است. این منبع گفت:

“این اقدام نشان‌دهنده قدرت اقتصاد و اعتماد است، که در تضاد شدید با وضعیت سال ۱۹۹۱ است.”

منابع رسمی تأکید کردند که ممکن است اقدام مشابهی برای انتقال تقریباً همین مقدار طلا در ماه‌های آینده تکرار شود، چون هند به دنبال نگهداری بیشتر ذخایر طلای خود در داخل کشور است.

کشورهایی مانند ونزوئلا پیش از این با مشکلاتی در بازگرداندن دارایی‌های طلا مواجه شده‌اند. این کشور در حال حاضر درگیر یک نبرد حقوقی با بانک انگلستان است، چون این بانک از در اختیار قرار دادن این دارایی‌ها به دولت نیکولاس مادورو (Nicolas Maduro) امتناع کرده است.

نظر شما در مورد بازگرداندن 100 تن طلا به هند چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هند 100 تن طلا را از بریتانیا به کشور بازگرداند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.