گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 5 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-5-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

تحت تأثیر انتشار داده‌های مربوط به سفارشات کالاهای بادوام که نشان داد این شاخص از ۰.۷ درصد در ماه می، به ۰.۶ درصد در ماه آوریل کاهش یافته است، امروز سهام ایالات متحده دچار نوسان شد. سفارشات کالاهای بادوام، که یک شاخص اقتصادی کلیدی است، تقاضا برای محصولاتی را که انتظار می‌رود حداقل سه سال دوام داشته باشند، ارزیابی می‌کند و اطلاعاتی را در مورد فعالیت‌های تولیدی آینده ارائه می‌دهد.

اخیراً شاهد افزایش گمانه‌زنی‌های سرمایه‌گذاران در مورد اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر بوده‌ایم.

شاخص دلار عمدتاً بدون تغییر مانده و در ۱۰۴.۲ معامله شده است، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده اندکی به ۴.۳۵ درصد افزایش یافته است.

مس باز هم بر کل روند مجموعه فلزات پایه تاثیر گذاشت که باعث شد که قیمت فلزات نسبت به روز گذشته کاهش یابد. به طور خاص، افزایش تمایل برای قیمت‌های پایین‌تر و بالاتر بودن موجودی‌های بورس فلزات لندن (LME) باعث شد که قیمت مس به سطح حمایت قوی در ۱۰,۰۰۰ دلار به ازای هر تن برسد. با این حال، همچنان که فعالان بازار در مورد مسیر آینده قیمت‌ها محتاط باقی ماندند، بهای این فلز به پایین‌تر از این سطح کاهش نیافت. مس دیروز با قیمت ۹,۹۴۵ دلار به ازای هر تن بسته شد.

قیمت آلومینیوم تغییری نکرد و پیرامون سطح ۲,۶۶۰ دلار به ازای هر تن نوسان کرد. قیمت سرب و روی به ترتیب به ۲,۲۴۳ دلار و ۲,۹۳۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

بهای فلزات گرانبها امروز کاهش یافتند. طلا روند صعودی دیروز خود را از دست داد و با قیمت ۲,۳۲۵ دلار به ازای هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره به ۲۹.۶ دلار به ازای هر اونس سقوط کرد.

قیمت نفت امروز ثابت بود، و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب به ۷۳.۳ دلار و ۷۷.۵ دلار به ازای هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 5 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.