گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 7 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-7-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

معاملات سهام ایالات متحده امروز با افزایش قیمت آغاز شدند. داده‌های مربوط به اقتصاد کلان نشان داد که به دلیل افزایش واردات، کسری تجاری ایالات متحده در ماه آوریل افزایش یافته است.

تراز تجاری به میزان تقریبی ۶ میلیارد دلار کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه در یک سال گذشته بود و منجر به کسری ۷۴.۶ میلیارد دلاری شد.

بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که واردات کالاهای مصرفی، به استثنای محصولات پزشکی، دندانپزشکی و دارویی، ۵ درصد کاهش یافته است که نشان می‌دهد خانوارها در مواجهه با محیط نرخ بهره چالش‌برانگیز و تورم پایدار، از هزینه‌های اختیاری دوری می‌کنند.

انتظار داریم که فدرال رزرو (Fed) در ماه سپتامبر سیاست‌های پولی خود را تسهیل کند.

در جای دیگر، بانک مرکزی اروپا (ECB) برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ نرخ بهره را کاهش داد و نرخ کلیدی را از ۴ درصد به ۳.۷۵ درصد رساند. این اقدام به طور گسترده‌ای پیش‌بینی شده بود و تأثیر کمی بر یورو داشت. ارزش این ارز اروپایی در برابر پوند اندکی تقویت شد و در برابر دلار آمریکا عمدتاً بدون تغییر باقی ماند.

امروز فشار نزولی برای مجموعه فلزات پایه پس از روزها روند نزولی شدید متوقف شد. قیمت مس دوباره به بالای سطح ۱۰,۰۰۰ دلار در هر تن بازگشت و سایر مجموعه فلزات پایه نیز از این روند پیروی کردند.

به ویژه، روی و نیکل که تحت فشار فروش قوی‌تری قرار داشتند، امروز شاهد توقف این روند بودند و در زمان نگارش این گزارش، به ترتیب با قیمت ۲,۹۲۵ دلار در هر تن و ۱۸,۵۳۱ دلار در هر تن معامله شدند.

قیمت آلومینیوم نیز بالای سطح حمایت ۲,۶۰۰ دلار در هر تن باقی ماند و به ۲,۶۴۷.۵۰ دلار در هر تن افزایش یافت.

بهای فلزات گرانبها امروز افزایش یافتند، به طوری که طلا با قیمت ۲,۳۶۸ دلار در هر اونس و نقره با قیمت ۳۰.۷۶ دلار در هر اونس معامله شد.

قیمت نفت نیز افزایش یافت، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)با قیمت ۷۴.۸ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) با قیمت ۷۹.۱ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 7 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.