صادرات چین در سال 2024 به سرعت در حال افزایش است

صادرات-چین-در-سال-2024-به-سرعت-در-حال-افزایش-است
آنچه در این مقاله میخوانید

صادرات چین، یکی از اعضای بریکس (BRICS)، در سال ۲۰۲۴ افزایش سریعی را تجربه کرده و چشم‌انداز رشد این کشور را تقویت کرده است. صادرات در ماه‌های آوریل و مه امسال به سرعت رشد کرده است و محموله‌های خروجی ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌اند. تنها در ماه مه، صادرات چین در مقایسه با ماه آوریل ۱.۵ درصد افزایش داشته است. افزایش این اعداد در زمانی رخ می‌دهد که این کشور کمونیستی در تلاش است تا اقتصاد داخلی خود را مدیریت کند.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که چین، عضو بریکس (BRICS)، در حال ارتقاء اقتصاد ۱۸.۶ تریلیون دلاری خود با سرعت‌های متفاوت است. عملکرد این کشور در سه‌ماهه اول سال جاری فراتر از انتظارات بود و با رشد ۵.۳ درصدی سالانه پس از تغییر در سیاست‌های اجرایی همراه بود. آخرین تحولات نشان می‌دهد که تقاضا برای صادرات چین در حال بهبود است و مصرف کلی نیز به طور پیوسته در حال افزایش است.

با این حال، رشد آن ممکن است با چالش‌هایی روبرو شود، چون ایالات متحده و اروپا چین را با تهدید تعرفه‌های صادراتی مواجه کرده‌اند. این موضوع چین را به عنوان یکی از کشورهای عضو بریکس در وضعیت دشواری قرار می‌دهد، چون تعرفه‌ها می‌توانند رشد آن را محدود کرده و منجر به کاهش صادرات شوند. علاوه بر این، بحران املاک و مستغلات بزرگترین مانع این کشور پس از فروپاشی بزرگترین توسعه‌دهنده آن، اورگراند (Evergrande)، است.

با این حال، یک تحلیلگر توضیح داد که تعرفه‌های ایالات متحده و اروپا هیچ آسیبی به صادرات چین، از اعضای اصلی بریکس، وارد نخواهد کرد. جولیان ایوانز-پریتچارد (Julian Evans-Pritchard)، رئیس بخش اقتصاد چین در کپیتال اکونومیکس (Capital Economics)، به رویترز گفت: “تقاضای جهانی بیشتر از آن چه که امسال پیش‌بینی کرده بودیم، به اقتصاد چین کمک می‌کند. تعرفه‌های خارجی تفاوت کمی در عملکرد کلی صادرات در کوتاه‌مدت ایجاد خواهند کرد”.

او افزود: “اکنون فکر می‌کنیم که اقتصاد چین امسال ۵.۵ درصد رشد خواهد کرد.” بنابراین، رشد چین می‌تواند اتحاد بریکس (BRICS) را تقویت کرده و این گروه را در بازارهای بین‌المللی قوی‌تر کند.

بریکس به دنبال آن است که در تبدیل شدن به بزرگ‌ترین صادرکننده کالا به کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان پیشتاز باشد. هنگامی که این هدف محقق شود، ممکن است قصد داشته باشند آن‌ها را متقاعد کنند که پرداخت‌ها را با استفاده از ارزهای محلی و نه دلار آمریکا انجام دهند.

دیدگاه خود را درباره صادرات چین در سال 2024 به سرعت در حال افزایش است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.