رئیس SEC:”مدتی طول می کشد” تا معاملات ETFهای اسپات اتر شروع شود

gary-gensler-spot-ethereum-etfs
آنچه در این مقاله میخوانید

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (U.S. Securities and Exchange Commission یا SEC)، اظهار داشت که مدتی طول خواهد کشید” تا صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (spot ethereum exchange-traded funds یا ETFs) “ تجارت خود را آغاز کنند و بر ضرورت یک فرایند اطلاع‌رسانی کامل تأکید کرد. علاوه بر این، گنسلر بر عدم اطلاع‌رسانی مناسب از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم ‘مدتی طول خواهد کشید

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در مصاحبه‌ای با CNBC در روز چهارشنبه به چندین موضوع از جمله چالش‌های مربوط به رگولاتوری در صنعت ارزهای دیجیتال و تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETFs) پرداخت.

گنسلر گفت: “در ماه ژانویه، ما یک محصول قابل معامله در بورس بیت‌کوین را تأیید کردیم و حدود یک هفته و نیم پیش، پرونده‌های مشابه برای لیست شدن در بورس نیویورک، لیست شدن در نزدک (Nasdaq) و مانند آن، محصولات قابل معامله در بورس اتریوم را بررسی کردیم. اتریوم بیش از سه سال در بورس تجاری شیکاگو (Chicago Mercantile Exchange یا CME) معامله شده بود و کارکنان به دقت آن را بررسی کرده و تأیید کردند.” رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده افزود:

“اکنون محصولات قابل معامله در بورس پایه هنوز نیاز به طی کردن یک فرایند دارند تا افشای کامل درباره آن‌ها صورت گیرد. این کار مدتی طول خواهد کشید اما آن‌ها در حال حاضر روی آن کار می‌کنند.”

ماه گذشته، این کمیسیون پرونده‌های فرم 19b-4 را برای هشت ETF اتریوم اسپات تأیید کرد. با این حال، پرونده‌های S-1 (بیانیه‌های ثبت) این صندوق‌ها نیز باید قبل از شروع به معامله تأیید شوند.

در مصاحبه روز چهارشنبه، گنسلر همچنین نگرانی‌هایی را درباره عدم انطباق و افشای مناسب در بخش ارزهای دیجیتال مطرح کرد. او تأکید کرد: “در بازارهای ارز دیجیتال، آن‌ها این اطلاعات شفاف را به شما نمی‌دهند.” او بر این نکته تأکید کرد که صرافی‌های ارز دیجیتال باید “برای جلوگیری از تقلب و دستکاری” رگوله شوند و باید اطمینان حاصل کنند که “علیه شما معامله نمی‌کنند.” گنسلر هشدار داد:

“این صرافی‌های ارز دیجیتال … کارهایی انجام می‌دهند که ما هرگز به بورس نیویورک اجازه نمی‌دهیم انجام دهد. قوانین ما به شما اجازه نمی‌دهند که علیه مشتریان خود معامله کنید.”

رئیس کمیسیون در پایان گفت: “و بنابراین شما ورشکستگی‌ها را در این حوزه دیده‌اید، و … برخی از سرشناس‌ترین فعالان این حوزه یا در زندان هستند یا در آستانه رفتن به زندان یا منتظر استرداد.”

نظر شما در مورد اظهارات گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در مورد ETF های اسپات اتر و مسائل پیرامون صنعت کریپتو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس SEC:”مدتی طول می کشد” تا معاملات ETFهای اسپات اتر شروع شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.