تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی هفتگی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)، 9 ژوئن 2024

پیش‌بینی-هفتگی-جفت-ارز-دلار-آمریکا-ین-ژاپن
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن می‌خوانید:

  • گزارش مربوط به مشاغل غیرکشاورزی (NFP) رشد شغلی بیش از حد انتظار در ماه می را نشان داد.
  • معامله گران انتظارات برای کاهش نرخ بهره را کاهش دادند که منجر به افزایش ارزش دلار شد.
  • اقتصاددانان انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در 3.4 درصد ثابت بماند.

همچنان که انعطاف‌پذیری بازار کار ایالات متحده چشم‌انداز کاهش نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو را مبهم می‌سازد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) نشان می‌دهد که این جفت ارز مومنتوم صعودی را طی می‌کند.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن

همچنان که پس از انتشار داده‌های اقتصادی بهتر از انتظار، شاخص دلار رشد کرد، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) بالاتر از پایین‌ترین سطوح خود بسته شد. این هفته، از آنجا که در ژاپن هیچ رویداد مهمی در جریان نبود، یِن عمدتاً تحت تأثیر دلار قرار داشت. در همین حال، ایالات متحده در ابتدای هفته چندین گزارش منتشر کرد که این تصور را ایجاد کرد که اقتصاد در میان هزینه‌های بالای قرض‌گیری در حال تضعیف است. بنابراین، سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر را به ۶۹ درصد افزایش دادند.

با این حال، وقتی که گزارش مربوط به مشاغل غیرکشاورزی (NFP) رشد شغلی بیشتر از حد انتظار را نشان داد، این وضعیت روز جمعه معکوس شد. ایالات متحده در ماه می ۲۷۲,۰۰۰ شغل اضافه کرد، که خیلی بالاتر از انتظارات ۱۸۲,۰۰۰ بود. در نتیجه، معامله‌گران انتظارات برای کاهش نرخ بهره را کاهش دادند، که منجر به روند صعودی در دلار شد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن در هفته آینده

هفته آینده، رویدادهای اقتصادی قابل‌توجهی از ایالات متحده و ژاپن منتشر خواهد شد که احتمالاً باعث بسیاری از نوسانات خواهد شد. ایالات متحده داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده و عمده‌فروشی را منتشر خواهد کرد که چشم‌انداز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را شکل می‌دهد. اقتصاددانان انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها در ۳.۴ درصد ثابت بماند. یک عدد بالاتر نشان‌دهنده تورم مداوم خواهد بود و احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، یک عدد پایین‌تر دلیلی برای کاهش نرخ بهره خواهد بود.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران بر جلسه سیاست  کمیته فدرال بازار باز (FOMC) برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد این تمرکز خواهند کرد که آیا سیاست‌گذاران در مبارزه با تورم اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کنند. پیام‌رسانی در طول و بعد از جلسه، به ویژه پس از انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده ( CPI)، تأثیر زیادی خواهد داشت.

در همین حال، بانک ژاپن نیز جلسه سیاست خود را برگزار خواهد کرد که احتمالاً نرخ‌های بهره خود را تغییر نخواهد داد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن: پس از خط روند حمایت ثابت، قیمت دوباره افزایش یافت

USDJPY-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) پس از رسیدن مجدد به یک خط روند حمایتی محکم، در حال افزایش است. علاوه بر این، این قیمت در آستانه افزایش دوباره به بالاتر از سطح میانگین متحرک ۲۲ روزه (22-SMA) برای تأیید تغییر به روند صعودی قرار دارد. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی بالاتر از ۵۰ معامله می‌شود که به حمایت از روند صعودی کمک می‌کند.

بنابراین، در هفته آینده، گاوها احتمالاً سطح مقاومت کلیدی ۱۵۸.۰۱ را به چالش خواهند کشید. افزایش قیمت به بالاتر از این سطح، ادامه روند صعودی را تأیید خواهد کرد و به قیمت اجازه خواهد داد تا فراتر از سطح ۱۶۰.۰۰ به ۱۶۲.۵۱ برود.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی هفتگی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)، 9 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.