بانک مرکزی چین پس از 18 ماه خرید طلا را در ماه مه متوقف کرد

china-gold-buying-may
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک خلق چین (PBOC) در ماه مه خرید طلا را متوقف کرد و همچنان که قیمت‌های طلا در بازار به بالاترین حد خود رسیدند، به ۱۸ ماه خرید مداوم پایان داد. با وجود این وقفه، ارزش ذخایر طلا در چین همچنان در حال افزایش است.

چین خرید طلا را در ماه مه متوقف کرد

بانک خلق چین (PBOC)، که بانک مرکزی چین محسوب می‌شود، در ماه مه خرید طلا را متوقف کرد و همزمان با آن که قیمت‌های طلا در بازار به بالاترین سطح خود رسیدند، به دوره‌ای ۱۸ ماهه از خرید‌های مداوم پایان داد. با وجود این وقفه، ارزش ذخایر طلا در چین افزایش یافت که بازتابی از قیمت‌های بالای بازار بود. در پایان ماه مه، میزان ذخایر در ۷۲.۸۰ میلیون اونس تروی، به ارزش ۱۷۰.۹۶ میلیارد دلار ثابت ماندند.

The-Peoples-Bank-of-China-headquarters-in-Beijing

این توقف در خریدهای طلا با کاهش ۱.۴ درصدی قیمت‌های طلا در بازار همزمان شد، که به ۲,۳۴۲ دلار برای هر اونس رسید، کاهشی که تحت تأثیر روند صعودی قبلی بود. تا زمان نگارش این خبر، بانک خلق چین هنوز هیچ بیانیه‌ای در مورد این تغییر صادر نکرده است.

اوله هانسن (Ole Hansen)، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو (Saxo Bank)، اظهار داشت:

“چین هنوز به پایان خرید طلا نرسیده است، اما این وقفه همچنین نشان می‌دهد که آن‌ها انسان هستند، که از پرداخت قیمت‌های بی‌سابقه پرهیز می‌کنند … به طور کلی، طلا هنوز در حال تثبیت است و اخبار احتمالاً این دوره را طولانی‌تر خواهد کرد، اما در مجموع چشم‌انداز بلند مدت صعودی تغییر نکرده است.”

در سال ۲۰۰۰، چین به طور استراتژیک شروع به افزایش ذخایر طلا خود کرد، که بخشی از سیاست آن برای تنوع بخشیدن به دارایی‌های اقتصادی خود و کاهش وابستگی به دلار آمریکا بود. این سیاست با هدف افزایش ثبات مالی در برابر تغییرات اقتصادی جهانی طراحی شده بود. تا سال ۲۰۲۲، همگام با روند جهانی بین بانک‌های مرکزی برای تقویت اقتصاد‌های ملی در پاسخ به تورم رو به رشد و چالش‌های اقتصادی مداوم، چین به طور قابل توجهی خرید طلا را افزایش داد.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، در سال ۲۰۲۳، بانک خلق چین به عنوان بزرگترین خریدار طلا در بخش رسمی در سطح جهانی ظاهر شد و مقدار بی‌سابقه ۷.۲۳ میلیون اونس طلا را خریداری کرد که بزرگترین خرید سالانه از زمان آغاز ثبت‌ها در سال ۱۹۷۷محسوب می‌شد. این انباشتگی ویژگی اصلی در استراتژی گسترده چین برای تنوع‌بخشی و تأمین امنیت ذخایر خود است، که امنیت مالی آن را تقویت می‌کند.

نظر شما در مورد توقف خرید طلا توسط چین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی چین پس از 18 ماه خرید طلا را در ماه مه متوقف کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.