اَپل در اواخر امسال ChatGPT را به صورت رایگان در سیری (Siri) قرار می‌دهد

اَپل-در-اواخر-امسال-ChatGPT-را-به-صورت-رایگان-در-سیری-قرار-می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

شرکت اَپل (Apple) در رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ( WWDC ۲۰۲۴( خود در روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت با همکاری با OpenAI، ChatGPT را به سیری (Siri) اضافه می‌کند.

ChatGPT بعدها در سال جاری بدون نیاز به حساب کاربری، به صورت رایگان در iOS ۱۸ و macOS Sequoia در دسترس خواهد بود و اپل می‌گوید که پرسش‌های کاربران ثبت نخواهد شد. این چت بات محبوب با ابزارهای نوشتاری سیستمی اپل نیز ادغام خواهد شد. علاوه بر این، مشترکینی که برای ChatGPT پرداخت کرده‌اند، قادر خواهند بود که حساب‌های خود را متصل کنند تا از ویژگی‌های پریمیوم OpenAI در سیستم‌عامل‌های اپل استفاده کنند.

آن چنان که OpenAI و اپل توضیح می‌دهند، “قبل از ارسال هرگونه سوال به ChatGPT، از کاربران اپل اطلاعات لازم پرسیده شده و هرگونه سند یا عکسی از آنها گرفته می‌شود و سپس سیری پاسخ را مستقیماً ارائه می‌دهد.”

siri_chagpt_request
با استفاده از ChatGPT با سیری، درخواستی برای تأیید این کار که می‌خواهید انجام دهید، ظاهر می‌شود

در حالی که اپل تلاش می‌کند تا ویژگی‌های هوش مصنوعی را که با سایر شرکت‌های بزرگ فناوری رقابت می‌کنند، ادغام کند، همکاری طولانی مدت به میان می‌آید. اپل هم با گوگل و هم باOpenAI در مورد ادغام فناوری هوش مصنوعی آن‌ها در سیستم‌عامل‌های خود در حال مذاکره بود. در نهایت، OpenAI بود که این قرارداد را به دست آورد.

سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل OpenAI در بیانیه‌ای که با The Verge به اشتراک گذاشته شد، گفت:

“ما از همکاری با اپل برای آوردن ChatGPT به کاربران‌شان به روش جدید هیجان‌زده هستیم. اپل به ایمنی و نوآوری متعهد است، و این همکاری با ماموریت OpenAI برای دسترسی همگان به هوش مصنوعی پیشرفته هم‌راستا است. همراه با اپل، ما دسترسی به مزایای هوش مصنوعی برای مردم را آسان‌تر می‌کنیم.”

سخنگوی OpenAI از اظهار نظر بیشتر در مورد شرایط قرارداد خودداری کرد.

third_party_compatibility
به نظر می رسد ابزار نوشتن ChatGPT به طور بومی در macOS ادغام شده است

گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد مبنی بر این که هدف از راه‌اندازی اخیر GPT-4oمربوط به OpenAI – که شامل یک دستیار صوتی است که به خاطر شباهت غیرمعمول صدایش به اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) در فیلم Her مورد انتقاد قرار گرفته – این بود که نشان دهد چگونه فناوری OpenAI می‌تواند Siri را بهبود بخشد. امروز، اپل تایید کرد که GPT-4o مدلی خواهد بود که وقتی iOS 18 و macOS Sequoia بعداً در این سال در دسترس قرار گیرند، ChatGPT در دستگاه‌های اپل را راه‌اندازی خواهد کرد.

اپل در کنار شراکت خود با OpenAI، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خود را تحت آن چه که Apple Intelligence نامیده می‌شود، معرفی کرد.

دیدگاه خود را درباره اَپل در اواخر امسال ChatGPT را به صورت رایگان در سیری (Siri) قرار می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.