گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز، ارزش سهام جهانی تحت تأثیر نگرانی‌ها از عدم قطعیت سیاسی در فرانسه کاهش یافتند و این مسئله باعث تقویت روحیه ریسک‌گریزی در سراسر بازار شد. بازار سهام و اوراق قرضه این کشور به شدت تنزل یافت و نگرانی‌ها در مورد بحران احتمالی یورو افزایش یافت. اختلاف نرخ بهره اوراق ده ساله OATs فرانسه نسبت به اوراق آلمانی بزرگترین جهش هفتگی خود را تجربه کرد.

با این که روز گذشته فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ‌های بهره را تغییر ندهد و پیش‌بینی خود را فقط به یک کاهش نرخ بهره در این سال محدود کند، واکنش فعالان بازار به این تصمیمات کلان اقتصادی محدود بود.

سواپ‌های فوروارد همچنان انتظار کاهش ۵۰ واحدی نرخ‌ها را در این سال دارند.

شاخص دلار به بالای ۱۰۵ افزایش یافت و به ۱۰۵.۸۰ رسید، در حالی که بازدهی اوراق ده ساله به ۴.۲ درصد کاهش یافت.

امروز، ارزش مجموعه فلزات پایه تحت تأثیر دلار قوی‌تر پایین آمد که باعث شد ارزش قراردادهای آتی به سطوح حمایت فعلی برسند. فشارهای اخیر اقتصاد کلان عملکرد این مجموعه را تضعیف کرده است؛ با این حال، چشم‌انداز به تدریج در حال مثبت شدن است و ما انتظار داریم شاهد افزایش‌های جزئی قیمت در آینده نزدیک باشیم.

در همین حال، قیمت آلومینیوم همچنان بالاتر از سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر تن مورد حمایت قرار گرفت در حالی که قیمت مس به سطح ۹,۶۸۰ دلار در هر تن رسید و کمی بالاتر از آن با قیمت ۹,۷۴۱.۵۰ دلار در هر تن بسته شد.

قیمت سرب به روند نزولی خود ادامه داد و به زیر ۲,۱۵۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

قیمت نیکل بالاتر از سطح ۱۷,۵۰۰ دلار در هر تن بسته شد که ما آن را به عنوان سطح حمایت فاندامنتال در نظر می‌گیریم.

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب به ۷۸ دلار در هر بشکه و ۸۲ دلار در هر بشکه افزایش یافتند و ضررهای روز قبل را جبران کردند.

در همین حال، حس اجتناب از ریسک در اروپا باعث شد سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن پناه ببرند و قیمت طلا و نقره به ترتیب به ۲,۳۲۹ دلار در هر اونس و ۲۹.۱۰ دلار در هر اونس افزایش یافتند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.