اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Jun.17 تا 2024.Jun.21

اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Aug.05 تا 2024.Aug.09
آنچه در این مقاله میخوانید

خرده‌فروشی ایالات متحده

سرمایه‌گذارانی که تلاش می‌کنند قدرت اقتصاد ایالات متحده را کنترل کنند به دقت به داده‌های خرده‌فروشی روز سه‌شنبه در ماه می نگاه خواهند کرد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که خرده‌فروشی‌ها 0.3 درصد افزایش یافته باشد، زیرا در آوریل به طور غیرمنتظره‌ای ثابت بودند.

مخارج مصرف‌کننده یکی از حوزه‌های مورد توجه وال استریت است، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال سنجش تأثیر نرخ‌های بهره بالاتر بر اقتصاد هستند.

هفته گذشته فدرال رزرو تکرار کرد که باید شواهد بیشتری از کاهش تورم قبل از کاهش هزینه‌های استقراض مشاهده کند.

سرمایه‌گذاران همچنین در طول هفته از چندین سخنران فدرال رزرو، از جمله جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو و توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، مطلع خواهند شد.

داده‌های چین

چین قرار است سیل داده‌های اقتصادی را در این هفته منتشر کند زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی هستند که بهبود در دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال شتاب گرفتن است، به ویژه با توجه به اینکه بخش املاک تحت محاصره همچنان بر چشم‌انداز تاثیر می‌گذارد.

داده‌های مربوط به قیمت مسکن در چین در روز دوشنبه منتشر می‌شود. اولین انتشار از این دست پس از اعلام گام‌های تاریخی پکن برای تثبیت بازار ملک در ماه گذشته، هرچند تا کنون اثر محدودی داشته است. داده‌های مربوط به تولید صنعتی، نرخ بیکاری شهری و خرده‌فروشی در ماه مه همگی به دلیل این موضوع هستند.

با این حال، داده‌های اخیر همچنان بر نیاز به محرک‌های بیشتر از سوی سیاست‌گذاران با تصمیم‌گیری نرخ اولیه وام در روز پنجشنبه تاکید می‌کند.

روابط تجاری تیره بر این مشکلات افزوده است، به طوری که اروپا قرار است عوارض بیشتری را برای خودروهای برقی وارداتی چین وضع کند.

نشست بانک انگلستان

BoE قرار است آخرین جلسه تعیین سیاست خود را در روز پنجشنبه برگزار کند و احتمالاً هر گونه امیدی را که حزب محافظه‌کار حاکم در مورد کاهش نرخ بهره قبل از انتخابات 4 ژوئیه داشت، از بین خواهد برد.

بریتانیا قرار است یک روز قبل از تشکیل BoE، داده‌های تورم ماه مه را منتشر کند و انتظار می‌رود که شاخص قیمت مصرف‌کننده برای اولین بار در سه سال گذشته به هدف بانک 2 درصد کاهش یابد.

سوئیس و نروژ نیز قرار است جلسات بانک مرکزی را در روز پنجشنبه برگزار کنند. SNB کاهش نرخ بهره را در ماه مارس آغاز کرد. هیچ تغییری از بانک مرکزی نروژ انتظار نمی‌رود. در همین حال، بانک مرکزی استرالیا در روز سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد، اما انتظار نمی‌رود که برای مدتی کاهش یابد.

منطقه یورو

منطقه یورو قرار است در روز جمعه آخرین مجموعه از شاخص‌های مدیریت خرید را برای ماه ژوئن منتشر کند، در حالی که ناظران بازارها منتظر نشانه‌هایی هستند که بهبود اقتصادی در این بلوک در حال شتاب گرفتن است.

مقامات بانک مرکزی اروپا که قرار است در طول هفته سخنرانی کنند، شامل کریستین لاگارد و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد در روز دوشنبه و معاون رئیس جمهور لوئیس دی گویندوس در روز سه شنبه می‌شوند.

لاگارد روز جمعه از پرسشی درباره آشفتگی در بازارهای مالی فرانسه طفره رفت و صرفا گفت که بانک مرکزی اروپا به هدف تورمی خود عمل خواهد کرد.

بازارهای فرانسه روز جمعه شاهد فروش بی‌رحمانه دیگری بودند زیرا سرمایه‌گذاران موقعیت خود را در آستانه انتخابات زودهنگام کاهش دادند که ممکن است اکثریت را به راست افراطی بدهد.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه هشدار داد که در صورت پیروزی جناح راست افراطی در انتخابات پارلمانی در هفته‌های آتی، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در خطر بحران مالی قرار دارد.

قیمت نفت

برنت و شاخص ایالات متحده در هفته گذشته نزدیک به 4 درصد افزایش یافتند که بالاترین رشد هفتگی از نظر درصدی از آوریل بوده است که به دلیل پیش‌بینی‌ها برای تقاضای جامد برای نفت خام و سوخت در سال 2024 تقویت شده است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) برآورد رشد تقاضای نفت برای سال 2024 را اندکی ارتقا داد و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به پیش‌بینی رشد نسبتا قوی 2.2 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) پایبند بود.

در همین حال آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی رشد تقاضای خود را به زیر 1 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

باربارا لامبرشت، تحلیلگر Commerzbank، گفت: با توجه به چشم‌انداز اقتصادی هنوز نامشخص برای مناطق اصلی اقتصادی، فعلاً انتظار افزایش بیشتر قیمت وجود ندارد.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Jun.17 تا 2024.Jun.21 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.