گزارش روزانه بازار فارکس، 19 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 19 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از انتشار آمارهای پایین مربوط به خرده فروشی آمریکا در روز گذشته، ارزش سهام آسیایی یک شبه افزایش یافت.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) انگلیس امروز صبح کمتر از حد انتظار بود.
  • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) چشم‌انداز فصلنامه بازار نوظهور خود را منتشر کرد.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیا در طول شب افزایش یافت در حالی که پس از انتشار داده‌های ضعیف مربوط به شاخص خرده‌فروشی آمریکا در روز گذشته، قراردادهای آتی S&P ۵۰۰ آمریکا روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند. شاخص خرده‌فروشی به جز خودروها ۰.۱ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافت، در حالی که بازارها انتظار افزایش ۰.۲ درصدی در طول ماه را داشتند. با این حال، پس از برآورد ثابت در ماه آوریل، به دلیل افزایش گسترده در تولیدات صنعتی، تولید صنعتی ۰.۹ درصد نسبت به ماه گذشته در ماه می جهش داشت که اندکی داده‌های ضعیف مربوط به شاخص خرده‌فروشی را جبران کرد. در حالی که سه بخش اصلی داده‌های اخیر مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و شاخص خرده‌فروشی همگی به صورت چشمگیری دچار روندی نزولی شده بودند، کالینز از فدرال رزرو (Fed) در مورد واکنش بیش از حد به داده‌های امیدبخش اخیر تورم هشدار داد. (تحقیقات بارکلیز)
  • در فضای ارزی، پس از انتشار داده‌ها، دلار آمریکا در مقایسه با همتایان گروه ده کشور برتر خود ضعیف‌تر معامله شد و سپس در طول شب ثابت شد. بازار نرخ‌های آمریکا نیز رونق گرفت و بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با سررسید ۲ و ۱۰ ساله به ترتیب ۵ تا ۶ واحد کاهش یافت. (تحقیقات بارکلیز)
  • با توجه به تعطیلات ایالات متحده و این که انتظار می‌رود که نقدینگی در اکثر جفت ارزها پایین‌تر باشد، امروز بازارها ممکن است آرام‌تر باشند.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بریتانیا کمتر از انتظارات بازار به ثبت رسید و ۰.۳ درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل اتفاق نظر ۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته بود، در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده مربوط به کل کالاها مطابق انتظارات با ۳.۵ درصد نسبت به سال گذشته به ثبت رسید. با این حال، فعالان بازار به نتایج خدمات واکنش نشان داده است که مدت‌هاست عامل اصلی تورم بوده و ۵.۷ درصد در مقابل اتفاق نظر ۵.۵ درصد ثبت شده است، و هم فعالان بازار و هم تیم معامله‌گران بارکلیز انتظار دارند که بانک انگلیس (BOE) بیشتر بر این عدد تمرکز کند. از نظر داده‌های دیگر این صبح، شاخص خرده‌فروشی بریتانیا با رشد ۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل اتفاق نظر ۰.۵ درصد به ثبت رسید. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • قبل از انتشار داده‌ها، ارزش جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) از 0.8450 به 0.8425 کاهش یافت که ناشی از انتشار این عدد قوی مربوط به خدمات است. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، تیم تحقیقات بارکلیز گزارش سه‌ماهه‌ای از بازارهای نوظهور (EM) منتشر کرد که در آن تیم تحقیقاتی به نیاز به صبر در معاملات طولانی‌مدت ارزهای بازارهای نوظهور اشاره کرد، چون همان طور که در چند هفته اخیر دیده‌ایم، نرخ‌های فعلی بالا و نوسانی آمریکا می‌تواند منجر به نوسانات و زیان کوتاه‌مدت شود. با توجه به چشم‌انداز منفی‌تر در سراسر اروپا در پی اعلام نتایج انتخابات فرانسه، تیم تحقیقاتی دیدگاه خود را نسبت به ارزهای کشورهای مرکزی و شرقی اروپا (CEE) تغییر داد. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 19 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.