گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 21 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 21 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز معاملات سهام ایالات متحده با نرخ بالاتری آغاز شد و شاخص S&P 500 رکورد جدیدی را در سطح ۵۵۰۰ ثبت کرد. داده‌های بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نشان‌دهنده کاهش جزئی در تعداد مطالبات اولیه برای گرفتن مزایای بیکاری در هفته گذشته بود. با وجود یک دوره طولانی از نرخ‌های بهره بالا، تعداد مطالبات اولیه به ۲۳۸ هزار نفر کاهش یافت، که کمتر از ۲۴۹ هزار نفر گزارش شده در همین زمان در سال گذشته است.

انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده در شاخص دلار منعکس شد که به بالای سطح ۱۰۵.۵ رسید. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز افزایش یافت و نزدیک به ۴.۲۸ درصد معامله شد.

در جای دیگر، بانک انگلیس (BoE) نرخ بهره اصلی خود را بدون تغییر در ۵.۲۵ درصد نگه داشت. با وجودی که ارقام اخیر مربوط به تورم به کاهش فشارهای قیمتی به سطح هدف ۲ درصد اشاره داشتند، سیاست‌گذاران بر اهمیت اطمینان از کاهش کامل خطر بازگشت تورم قبل از شروع تسهیل پولی تأکید کردند.

سرمایه‌گذاران گمانه‌زنی‌های خود را در مورد کاهش نرخ بهره در ماه آگوست افزایش دادند، به طوری که سوآپ‌های فوروارد در حال حاضر بر اساس بیش از ۶۰ درصد احتمال کاهش در تابستان قیمت‌گذاری شدند.

فضای بورس فلزات لندن (LME)،  هرچند با افزایش قیمت‌های بسیار اندک، شاهد یک روز دیگر از حرکات صعودی بود. قیمت آلومینیوم به بالاتر از ۲,۵۲۰ دلار در هر تن رسید – سطحی که از ابتدای هفته در حال آزمایش بوده ولی نتوانسته بود از آن فراتر رود – در حالی که قیمت مس به بالاتر از ۹,۸۵۰ دلار در هر تن افزایش یافت.

قیمت سرب در حدود سطح ۲,۲۰۰ دلار در هر تن نوسان داشت، در حالی که بهای روی سطح ۲,۸۸۰ دلار در هر تن را آزمایش کرد و در زمان نگارش این گزارش، با قیمت ۲,۸۷۲ دلار در هر تن معامله می‌شد.

با وجود دلار قوی‌تر و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری، فلزات گرانبها امروز جهش کردند. قیمت طلا به ۲,۳۵۸.۴ دلار در هر اونس رسید، در حالی که بهای نقره دوباره از سطح ۳۰ دلار در هر اونس عبور کرد و با قیمت ۳۰.۶۴ دلار در هر اونس معامله شد.

نفت نیز شاهد افزایش قیمت بود، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب، با قیمت ۸۲.۲۵ دلار در هر بشکه و ۸۵.۶۶ دلار در هر بشکه معامله ‌شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 21 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.