تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 23 ژوئن 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • شاخص خرده‌فروشی در ایالات متحده ضعیف‌تر از حد انتظار بود که نشان‌دهنده هزینه کمتر مصرف‌کننده است.
  • مطالبات مستمری‌بگیران در ایالات متحده به بالاترین حد خود رسید که نشان‌دهنده افزایش بیکاری است.
  • کانادا داده‌های مربوط به تورم و تولید ناخالص داخلی (GDP) را منتشر خواهد کرد که وضعیت اقتصاد را نشان داده و سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز کاهش نرخ بانک کانادا ارائه می‌دهد.

از آن جا که فعالان بازار انتظار دارند فدرال رزرو از ماه سپتامبر سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی نزولی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

همچنان که پس از انتشار مجموعه‌ای از داده‌ها، شاخص دلار سقوط کرد، جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت و در پایان، با نرخ پایین‌تری بسته شد. بازارها بر داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی، اشتغال و شاخص مدیران خرید (PMI) تمرکز کردند. شاخص خرده‌فروشی ضعیف‌تر از حد انتظار بود که نشان‌دهنده کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده است. در نتیجه، انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافت. علاوه بر این، با وجودی که تعداد اولیه مطالبات بیکاری کاهش یافت، تعداد مطالبات بیکاری مستمری‌بگیران به رکورد جدیدی رسید که نشان‌دهنده افزایش بیکاری است.

با این حال، داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) نشان‌دهنده فعالیت قوی کسب‌وکار در ایالات متحده بود چون بخش‌های تولیدی و خدماتی بیش از حد انتظار گسترش یافتند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

هفته آینده، کانادا داده‌های مربوط به تورم و تولید ناخالص داخلی (GDP) را منتشر خواهد کرد که وضعیت اقتصاد را نشان می‌دهد و سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز کاهش نرخ بهره بانک کانادا ارائه می‌دهد. در همین حال، ایالات متحده داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) و سفارشات کالاهای بادوام را منتشر خواهد کرد.

هفته گذشته، بانک کانادا اولین بانک مرکزی بزرگ بود که نرخ بهره را کاهش داد. سرمایه‌گذاران اکنون مشتاق هستند ببینند که آیا این چرخه ادامه خواهد یافت یا خیر. کاهش تورم بیش از حد انتظار می‌تواند به سیاست‌گذاران اطمینان بیشتری برای کاهش هزینه‌های وام‌دهی بدهد. با این حال، افزایش شدید تورم می‌تواند منجر به توقف شود چون بانک مرکزی به طور متناسب سیاست خود را تنظیم می‌کند.

در ایالات متحده، انتشار گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) می‌تواند فشار بیشتری بر فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره وارد کند، چون گزارش قبلی نشان‌دهنده کاهش چشمگیر از رشد ۳.۴ درصد به ۱.۳ درصد بود.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: خرس‌ها در تلاش برای معکوس کردن روند

USDCAD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در آستانه کاهش به زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) قرار دارد. چنین نتیجه‌ای نشان‌دهنده تغییر در احساسات بازار خواهد بود. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در آستانه ورود به محدوده نزولی زیر ۵۰ است.

قیمت اخیراً با شکستن ناپایدار زیر خط روند صعودی خود، نشان داد که فروشندگان آماده معکوس کردن روند هستند. با این حال، برای تأیید این روند معکوس، قیمت باید به زیر سطح حمایت ۱.۳۶۰۵ کاهش یابد تا یک کف پایین‌تر ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد، مسیر برای فروشندگان به منظور آزمون مجدد سطح حمایت ۱.۳۴۰۰ هموار خواهد شد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 23 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.