تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 23 ژوئن 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 23 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • بانک مرکزی استرالیا نرخ‌ها را ثابت نگه داشت اما در مورد امکان افزایش آنها بحث کرد.
  • ایالات متحده داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد شاخص خرده فروشی ضعیف‌تر از حد انتظار است.
  • داده‌های مربوط به فعالیت‌های تجاری حاکی از گسترش بیش از حد انتظار در بخش‌های تولید و خدمات ایالات متحده است.

از آن جا که به دلیل رویکرد بانک مرکزی استرالیا در افزایش نرخ بهره، ارزش دلار استرالیا برتری خود را حفظ کرده است، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) نشان می‌دهد که روند آتی این جفت ارز نسبتاً صعودی است.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

از آن جا که پس از نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا (RBA)، ارزش  دلار استرالیا تقویت شد و دلار آمریکا در میان انتشار داده‌های متناقض نوسان داشت، جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) هفته‌ای صعودی را تجربه کرد. بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را ثابت نگه داشت، اما احتمال افزایش آن را با توجه به تورم بالا مطرح کرد. این مسئله منجر به کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه دسامبر شد.

در همین حال، ایالات متحده داده‌هایی را منتشر کرد که نشان‌دهنده کاهش غیرمنتظره در شاخص خرده‌فروشی بود. این نشانه‌ای دیگر از فعالیت ضعیف اقتصادی بود که می‌تواند فدرال رزرو را به کاهش نرخ بهره ترغیب کند. با این حال، در پایان هفته، داده‌های مربوط به فعالیت‌های کسب‌وکار نشان داد که بخش تولید و خدمات بیش از حد انتظار گسترش یافته‌اند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر داده‌های ایالات متحده، از جمله تولید ناخالص داخلی (GDP) و سفارشات کالاهای بادوام، تمرکز خواهند کرد. این گزارش‌ها تاثیر زیادی بر انتظارات مربوط به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خواهند داشت. داده‌های اخیر از ایالات متحده، از جمله آخرین گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP)، نشان‌دهنده کاهش سرعت در روند رشد اقتصاد بوده‌اند. این مسئله همچنین در گزارش شاخص خرده‌فروشی مشاهده شد. اگر این روند در هفته آینده ادامه یابد، احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ماه سپتامبر افزایش خواهد یافت.

با این حال، همان‌طور که در داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI)در  روز جمعه مشاهده شد، اگر تغییری رخ دهد، فدرال رزرو احتمالاً تنها یک بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: پرایس اکشن بین 0.6580 و 0.6701 محدود شده است

AUDUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) در محدوده‌ای اندک بین سطح حمایت 0.6580 و سطح مقاومت 0.6701 معامله می‌شود. در ابتدا، قیمت از سطح حمایت 0.6401 بازگشت کرد و به بالاتر از میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA)  افزایش یافت. این روند نشان‌دهنده تغییر احساسات به سمت صعودی بود.

با این حال، گاوها (خریداران) فقط توانستند قیمت را تا سطح مقاومت 0.6701، نزدیک به سطح فیبوناچی 0.618، بالا ببرند. در اینجا بود که قیمت وارد دوره‌ای از تثبیت شد. خرس‌ها (فروشندگان) و گاوها در این محدوده برای به دست آوردن کنترل بازار با هم مبارزه می‌کنند.

بنابراین، این تثبیت ممکن است در هفته آینده نیز ادامه یابد. با این حال، اگر یک طرف پیروز شود، احتمال بیشتری وجود دارد که قیمت از سطح 0.6701 بالاتر برود چون حرکت قبلی صعودی بود.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 23 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.