رابرت کندی قول داد در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، راس اولبریخت را عفو کند

رابرت کندی قول داد در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، راس اولبریخت را عفو کند
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت اف. کندی جونیور (RFK Jr.) نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، وعده داده است که در صورت انتخاب شدن، راس اولبریخت (Ross Ulbricht) را عفو کند. همانند رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، دونالد ترامپ (Donald Trump)، کندی نیز از آزادی اولبریخت حمایت می‌کند. هر دو نامزد قول داده‌اند که با سیاست‌های ضد رمزارزی رئیس جمهور جو بایدن (Joe Biden) مقابله کرده و با ایجاد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) مخالفت کنند.

رابرت اف. کندی از عفو راس اولبریخت حمایت می‌کند

رابرت اف. کندی جونیور (RFK Jr.)، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، روز پنج‌شنبه در شبکه اجتماعی X حمایت قوی خود از راس اولبریخت (Ross Ulbricht) را ابراز داشت. رابرت اف. کندی پسر دادستان کل و سناتور ایالات متحده، رابرت اف. کندی (Robert F. Kennedy)، و برادرزاده رئیس جمهور ایالات متحده، جان اف. کندی (John F. Kennedy) و سناتور تد کندی (Ted Kennedy) است.

کندی استدلال کرد که مجازات اولبریخت، که به خاطر ایجاد پلتفرم تجارت الکترونیکی جاده ابریشم (Silk Road) دو حکم حبس ابد دریافت کرده، بیش از حد سخت است. او اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور، اولبریخت را عفو خواهد کرد. علاوه بر این، این نامزد ریاست جمهوری قصد خود را برای امضای درخواستی که خواستار آزادی اولبریخت است اعلام داشت و دیگران را به پیوستن به این تلاش تشویق کرد.

rfk-free-ross

اخیراً، دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق و نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، نیز وعده داد که اولبریخت را آزاد کند. ترامپ در کنوانسیون ملی لیبرترین در واشنگتن دی.سی. در ماه می گفت:

“اگر به من رأی دهید، در روز اول، حکم راس اولبریخت را به حکم زمان طی شده تغییر خواهم داد. او تاکنون ۱۱ سال را در زندان گذرانده است. ما او را به خانه برمی‌گردانیم.”

اولبریخت در پاسخ در X نوشت: “شب گذشته، دونالد ترامپ قول داد که در روز اول، در صورت انتخاب مجدد، حکم من را تغییر دهد. متشکرم. متشکرم. متشکرم. پس از ۱۱ سال زندان، بیان احساساتم در این لحظه دشوار است. به لطف حمایت پایان‌ناپذیر شما است که ممکن است فرصت دومی به دست آورم.”

راس اولبریخت (Ross Ulbricht) بنیان‌گذار و مدیر سابق وب‌سایت جاده ابریشم (Silk Road) است که به عنوان یک بازار سیاه آنلاین برای فروش مواد مخدر و دیگر کالاهای غیرقانونی شناخته می‌شود. اولبریخت در سال ۲۰۱۳ دستگیر شد و در سال ۲۰۱۵ به دو حکم حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط به اتهام فروش مواد مخدر، پولشویی، و دیگر جرائم مرتبط با کامپیوتر محکوم شد. او از آن زمان در زندان به سر می‌برد و پرونده او و موضوع عفو او موضوع بحث‌های گسترده‌ای در میان حامیان حقوق دیجیتال و آزادی‌های فردی شده است.

هم رابرت کندی جونیور و هم ترامپ، قصد خود را برای محافظت از بیت کوین در برابر سیاست‌های ضد رمزارزی رئیس جمهور جو بایدن اعلام کرده‌اند. رابرت کندی جونیور بیت کوین (BTC) را به عنوان مانعی در برابر تورم و ابزاری حیاتی برای تضمین آزادی معاملاتی در نظر می‌گیرد.

یکی دیگر از زمینه‌هایی که دو نامزد ریاست جمهوری در آن موافق هستند، انتشار ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) است. رابرت کندی هشدار داده است:

“ما باید مراقب باشیم چون ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مکانیزم‌های نهایی برای نظارت اجتماعی و کنترل هستند. در حالی که تراکنش‌های نقدی ناشناس هستند، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به دولت امکان می‌دهد تا بر تمام امور مالی خصوصی ما نظارت داشته باشد. بانک مرکزی قدرت خواهد داشت تا محدودیت‌های دلاری بر تراکنش‌های ما اعمال کند، که شامل محدودیت‌هایی در مورد این می‌شود که کجا می‌توانید پول ارسال کنید، کجا می‌توانید آن را خرج کنید و چه زمانی پول منقضی می‌شود.”

در همین حال، ترامپ بیان کرده است: “من هرگز اجازه ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را نخواهم داد… این یک تهدید خطرناک برای آزادی خواهد بود و من از ورود آن به آمریکا جلوگیری خواهم کرد.”

نظر شما در مورد قول رابرت اف کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری برای عفو راس اولبریخت در صورت انتخاب شدن، و همچنین تعهد او به امضای طوماری برای آزادی اولبریخت در این دوره چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کندی قول داد در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، راس اولبریخت را عفو کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.