16 برنده جایزه نوبل نسبت به تهدیدات اقتصادی آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ هشدار دادند

16 برنده جایزه نوبل نسبت به تهدیدات اقتصادی آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ هشدار دادند
آنچه در این مقاله میخوانید

 اقتصاددان برنده جایزه نوبل نگرانی‌هایی را درباره ریسک‌های احتمالی برای اقتصاد ایالات متحده در صورت پیروزی دونالد ترامپ در دوره دوم ریاست جمهوری ابراز کرده و بر تهدیدهای مربوط به ثبات اقتصادی و حاکمیت قانون تأکید کرده‌اند. آنها هشدار دادند: “نتیجه این انتخابات برای سال‌ها و احتمالاً دهه‌ها، عواقب اقتصادی خواهد داشت.”

اقتصاددانان برنده نوبل افزایش تورم در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ را پیش‌بینی می‌کنند

16 اقتصاددان برنده جایزه نوبل نامه‌ای امضا کرده‌اند و نگرانی‌های خود را در مورد ریسک‌های احتمالی برای اقتصاد ایالات متحده در صورت پیروزی دونالد ترامپ در دوره دوم ریاست جمهوری ابراز کرده‌اند.

این نامه توسط جورج ای. آکرلوف (George A. Akerlof)، سر آنگس دیتون (Sir Angus Deaton)، کلودیا گلدین (Claudia Goldin)، سر اولیور هارت (Sir Oliver Hart)، اریک اس. مسکین (Eric S. Maskin)، دانیل ال. مک‌فادن (Daniel L. McFadden)، پل آر. میلگروم (Paul R. Milgrom)، راجر بی. مایرسون (Roger B. Myerson)، ادموند اس. فلپس (Edmund S. Phelps)، پل ام. رومر (Paul M. Romer)، آلوین ای. راث (Alvin E. Roth)، ویلیام اف. شارپ (William F. Sharpe)، رابرت جی. شیلر (Robert J. Shiller)، کریستوفر ای. سیمز (Christopher A. Sims)، جوزف ای. استیگلیتز (Joseph E. Stiglitz) و رابرت بی. ویلسون (Robert B. Wilson) امضا شده است. تمام آن‌ها برنده جایزه نوبل در علوم اقتصادی هستند. آن‌ها نوشتند:

“ما، امضاکنندگان زیر، به شدت نگران ریسک‌های دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ برای اقتصاد ایالات متحده هستیم.”

این اقتصاددانان بر اهمیت حاکمیت قانون، ثبات اقتصادی و سیاسی، و حفظ هنجارها و روابط بین‌المللی برای موفقیت اقتصادی تأکید کردند. آنها معتقدند که اقدامات و سیاست‌های غیرقابل پیش‌بینی ترامپ تهدیدی برای این عوامل و جایگاه جهانی ایالات متحده است.

در حالی که اقتصاددانان برنده جایزه نوبل به دستاوردهای برنامه اقتصادی بایدن اشاره کردند، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال تجدید تورم در زمان ریاست جمهوری ترامپ ابراز کردند و به تحقیقات غیرحزبی اشاره کردند که پیش‌بینی می‌کند سیاست‌های مالی او احتمالاً تورم را افزایش خواهد داد.

در انتهای این نامه آمده است: “نتیجه این انتخابات برای سال‌ها و احتمالاً دهه‌ها، عواقب اقتصادی خواهد داشت”، و اضافه می‌کند:

“ما معتقدیم که دوره دوم ترامپ تأثیر منفی بر جایگاه اقتصادی ایالات متحده در جهان خواهد داشت و اثر بی‌ثبات کننده‌ای بر اقتصاد داخلی ایالات متحده خواهد گذاشت.”

با وجود کاهش نرخ تورم کلی در دو سال گذشته، بسیاری از مصرف‌کنندگان آمریکایی هنوز از قیمت‌های بالای کالاهای اساسی مانند غذا و بنزین ناراضی هستند. نظرسنجی‌های عمومی این نارضایتی را منعکس می‌کنند.

کارولین لیویت (Karoline Leavitt)، دبیر مطبوعاتی ملی کمپین ترامپ به CBS Moneywatch گفت: “مردم آمریکا نیازی به برندگان جایزه نوبل بی‌ارزش و بی‌خبر ندارند تا به آن‌ها بگویند کدام رئیس‌جمهور پول بیشتری در جیب‌هایشان قرار داده است.” او اضافه کرد که در صورت انتخاب مجدد، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده قصد دارد یک “برنامه حمایتی از رشد، انرژی و اشتغال” را اجرا کند تا هزینه‌های زندگی را کاهش داده و زندگی تمام آمریکایی‌ها را ارتقاء دهد.

نظر شما در مورد نگرانی اقتصاددانان برنده جایزه نوبل چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره 16 برنده جایزه نوبل نسبت به تهدیدات اقتصادی آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ هشدار دادند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.