بریکس از تولید طلا و نفت برای کاهش ارزش دلار استفاده می‌کند

بریکس از تولید طلا و نفت برای کاهش ارزش دلار استفاده می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

اتحاد اقتصادی بریکس (BRICS) در سال ۲۰۲۴ در زمینه رسالت خود برای کنار گذاشتن دلار آمریکا عملکرد قوی داشته است. این بلوک اقتصادی با رهبری پنج بنیان‌گذار و اعضای جدید پذیرفته شده، مشتاق به کنار گذاشتن دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان است. این اتحاد به صنایع و منابع مختلف روی آورده تا به این هدف برسد و تاکنون این بخش‌ها به خوبی عمل کرده‌اند.

یکی از تاکتیک‌های کلیدی این بلوک برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا و افزایش درآمد، صنعت نفت بوده است. در بخش عمده‌ای از سال گذشته، اتحاد اقتصادی بریکس به تثبیت خود ادامه داده است. به طور خاص، این بلوک تمایل و توانایی خود را برای ساختن یک جهان چندقطبی اثبات کرده است. علاوه بر این، گروه بریکس طی ماه‌های گذشته به طور مستمر به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش اهمیت و برجسته کردن جایگاه خود بوده است.

علاوه بر این، بلوک بریکس علاقه و سرمایه‌گذاری‌های خود در طلا را افزایش داده است. انتظار می‌رود که این فلز گرانبها به عنوان پشتوانه ارز در حال توسعه این بلوک باشد. این اتحاد قصد دارد که به استاندارد طلا بازگردد و یک جهان چندقطبی برای تمامی تجارت‌ها و تراکنش‌ها حفظ کند.

بریکس از طلا و نفت برای پایین آوردن جایگاه دلار آمریکا استفاده می‌کند

علاوه بر این، چین بزرگترین سرمایه‌گذار در طلا در میان تمامی اعضای اتحاد بریکس بوده است. شورای جهانی طلا گزارش داده است که چین در حال الهام بخشیدن به سایر کشورهای بریکس برای خرید فلز گرانبها به عنوان ارز ذخیره و نه دلار آمریکا است. چین در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ تن طلا به ارزش ۵۶۱ میلیارد دلار ذخیره کرده است.

با تلاش‌های خود در انباشت طلا و تولید نفت، تلاش کشورهای عضو گروه بریکس برای کنار گذاشتن دلار آمریکا در سال جاری به خوبی پیش رفته است. در مقایسه با سایر ارزهای جهانی، ارزش و اعتبار دلار آمریکا کاهش یافته است. با افزایش تعداد و علاقه اعضای بلوک، کشورهای بیشتری در سراسر جهان به سمت تغییر رویکرد به یک ارز ذخیره جهانی جدید به غیر از دلار آمریکا متمایل شده‌اند.

اگر بریکس و سایر کشورها از استفاده از دلار دست بکشند، اقتصاد آمریکا ممکن است به مرحله تورم شدید برسد. قیمت کالاهای ضروری ممکن است به شدت افزایش یابد در حالی که دستمزدها در سراسر کشور ثابت بمانند. همچنین نمی‌توان رشته‌ای از اخراج‌ها را رد کرد، چون شرکت‌ها درگیر اقدامات کاهش هزینه خواهند شد.

با ادامه نبرد ایالات متحده با روسیه، چین و سایر کشورهای بریکس، دلار آمریکا و بریکس برای مدتی درگیر یک کشمکش مستمر خواهند بود.

دیدگاه خود را درباره بریکس از تولید طلا و نفت برای کاهش ارزش دلار استفاده می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.