گزارش روزانه بازار فارکس، 28 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 28 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که بازنگری‌ها در داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده کمی کمتر از انتظارات بود، ارزش سهام آسیایی یک شبه افزایش یافت.
  • یکشنبه آینده اولین دور انتخابات پارلمانی فرانسه برگزار خواهد شد.
  • داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) بریتانیا کمی بالاتر از انتظارات بازار بود.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیایی در طول شب افزایش یافت، در حالی که پس از انتشار داده‌های نسبتاً ضعیف مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده در روز گذشته، ارزش قراردادهای آتی S&P 500 به طور کلی بدون تغییر باقی ماند. سومین برآورد سالانه مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه اول سال با توافق عمومی و به میزان ۱.۴ درصد نسبت به سال گذشته (y/y) منتشر شد، اما تجدید نظرهای نزولی در هزینه‌های شخصی به فعالان بازار نشان داد که رشد اقتصادی ایالات متحده در حال کاهش است. تیم تحقیقات بارکلیز همچنان بر این باور است که این ارقام تغییر زیادی در روایت کلی ایجاد نمی‌کند و همچنان انتظار دارند که رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم سال به ۲.۱ درصد نسبت به سه ماهه گذشته (QoQ) بر اساس نرخ رشد سالانه (Saar) برسد. (تحقیقات بارکلیز)
  • در ایالات متحده، ما همچنین شاهد مناظره ریاست جمهوری ترامپ-بایدن در طول شب بودیم که بایدن را ضعیف‌تر از آن چه فعالان بازار پیش‌بینی کرده بودند، نشان داد. این مسئله منجر به افزایش جزئی در نظرسنجی‌ها برای ترامپ شد و بازار به این موضوع با خرید دلار آمریکا (USD) واکنش نشان داد، چون پیروزی ترامپ به طور گسترده‌ای به عنوان یک عامل مثبت برای دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود. (بلومبرگ)
  • این یکشنبه ما به احتمال زیاد شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی فرانسه خواهیم بود. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ائتلاف رئیس‌جمهور ماکرون (Macron) توسط ائتلاف چپ جبهه جدید مردمی (New Popular Front) از یک سو و حزب قوی رالی ملی (National Rally) به رهبری خانم لوپن (Le Pen) از سوی دیگر تحت فشار قرار گرفته است. نظرسنجی‌ها همچنان نشان می‌دهند که محتمل‌ترین نتایجی که باقی می‌مانند، یک پارلمان معلق یا “همزیستی” بین رئیس‌جمهور ماکرون و حزب راست افراطی رالی ملی (RN) خواهد بود. (تحقیقات بارکلیز)
  • تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که همزیستی بین دو حزب تأثیر منفی بیشتری بر اقتصاد اروپا و یورو (EUR) خواهد داشت، اگرچه خاطرنشان کردند که بیشتر سناریوهای این انتخابات در بلندمدت باعث ضعف یورو خواهد شد. (تحقیقات بارکلیز)
  • در جای دیگر، داده‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) بریتانیا امروز صبح منتشر شد که اندکی بالاتر از انتظارات بازار بود و تولید ناخالص داخلی نسبت به سه ماهه گذشته (QoQ) به ۰.۷ درصد رسید در حالی که ۰.۶ درصد پیش‌بینی شده بود. در حالی که این رقم نشان می‌دهد که اقتصاد بریتانیا به طور نسبی نسبت به نرخ‌های بهره بالا مقاوم است، واکنش به پوند استرلینگ (GBP) نسبتاً محدود بود و تمرکز فعالان بازار فعلاً بر انتخابات بریتانیا در پنجشنبه آینده است. (تحقیقات بارکلیز)
  • علاوه بر این، بانک مرکزی چک (CNB) با کاهش نرخ سیاستی خود به میزان ۵۰ واحد (bps)، به جای ۲۵ واحد پیش‌بینی شده، فعالان بازارها را شگفت‌زده کرد. انتشار این داده باعث شد که ارزش یورو در برابر کرون چک (EUR/CZK) افزایش یابد، اگرچه این افزایش ارزش کوتاه مدت بود، چون رئیس بانک مرکزی چک با اشاره به این که کمیته تقریباً چرخه کاهش نرخ بهره خود را به پایان رسانده است، با ضعف ارز مخالفت کرد. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 28 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.