انتظار کاهش درآمد حقوق و دستمزد ایالات متحده

انتظار کاهش درآمد حقوق و دستمزد ایالات متحده
آنچه در این مقاله میخوانید

با ایجاد نشانه‌هایی مبنی بر اینکه بازار کار حداقل کند می‌شود، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ژوئن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

انتظار می‌رود این گزارش که روز جمعه منتشر می‌شود، رشد 200000 نفری را نشان دهد که کمتر از 272000 گزارش شده برای ماه می است.

در حالی که اطلاعات کمی وجود دارد که نشان می‌دهد رکود در راه است، روند بیکاری توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

درآمد حقوق و دستمزد تا کنون در سال 2024 به 1.24 میلیون رسیده است که حدود 50000 در ماه کمتر از مدت مشابه سال قبل است. اقتصاددانانی که توسط داوجونز مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار دارند این گزارش که روز جمعه در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی منتشر می‌شود، رشد 200000 واحدی را نشان دهد که کمتر از 272000 گزارش شده برای ماه می است.

از نظر تاریخی، سرعت افزایش شغل هنوز ثابت است. اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شرایط ممکن است نرم‌تر شود و احتمالاً به ضعف اقتصادی گسترده‌تری در ادامه راه اشاره می‌کند.

سطح بیکاری در ماه مه به 4 درصد رسید، اولین باری که از ژانویه 2022 به این آستانه رسید، از 3.7 درصد در سال گذشته. پیش بینی این است که نرخ در آنجا باقی بماند.

در شرایط عادی، نرخ بیکاری 4 درصد باعث خوشحالی است. با این حال، چیزی که چشم برخی از اقتصاددانان را به خود جلب می‌کند این است که این نرخ در حال حاضر با سال گذشته مقایسه شده است.

نرخ ماه می 0.5 واحد درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح 12 ماهه خود یعنی 3.5 درصد در ژوئیه 2023 بود که به طور بالقوه باعث ایجاد یک شاخص رکود به نام قانون Sahm شد. این قانون به طور مداوم نشان داده است که هرگاه نرخ بیکاری به طور متوسط ​​سه ماهه به میزان نیم درصد از پایین‌ترین سطح ۱۲ ماهه خود بگذرد، اقتصاد دچار رکود می‌شود.

یکی دیگر از زمینه‌های نگرانی، تفاوت بین شمارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی است، همانطور که از مؤسسات شرکت‌کننده در نظرسنجی اداره آمار کار گرفته شده است، در مقابل تعداد افراد خانواری که گزارش می‌دهند شغل دارند.

در حالی که نظرسنجی تاسیس نشان می‌دهد که حقوق و دستمزدها در 12 ماه گذشته حدود 2.8 میلیون افزایش یافته است، تعداد خانوارها که برای محاسبه نرخ بیکاری استفاده می‌شود، تنها 376,000 افزایش یافته است. اقتصاددانان عموماً نظرسنجی استقرار را قابل اعتمادتر می‌دانند زیرا حجم نمونه بزرگتری را در بر می‌گیرد، اما این تفاوت توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

علاوه بر این، ساعات کار و میانگین درآمد ساعتی به عنوان معیارهای تورم مورد توجه قرار خواهند گرفت.

پیش‌بینی افزایش حقوق ماهانه 0.3٪ و افزایش 12 ماهه 3.9٪ است. اگر چشم‌انداز پابرجا باشد، اولین باری است که از ژوئن 2021 افزایش سالانه زیر 4 درصد است.

دیدگاه خود را درباره انتظار کاهش درآمد حقوق و دستمزد ایالات متحده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.