گزارش صورتجلسه فدرال رزرو به تورم بالا و ریسک‌های اقتصادی در تصمیم‌گیری برای حفظ نرخ‌ها اشاره می‌کند

گزارش صورتجلسه فدرال رزرو به تورم بالا و ریسک‌های اقتصادی در تصمیم‌گیری برای حفظ نرخ‌ها اشاره می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق صورتجلسه‌های کمیته فدرال بازار باز (FOMC) فدرال رزرو، تصمیم برای حفظ نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در محدوده فعلی خود ناشی از نگرانی‌ها در مورد تورم مداوم و بی‌ثباتی اقتصادی بوده است.

بی‌ثباتی اقتصادی و تورم، نرخ‌های فدرال رزرو را ثابت نگه می‌دارد

در جلسه ۱۱-۱۲ ژوئن، کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) تأکید کرد که با وجودی که تورم کاهش یافته است، اما همچنان بالا است و نیاز به رویکرد محتاطانه در سیاست پولی دارد. اعضای فدرال رزرو پیشرفت جزئی به سمت هدف تورمی ۲ درصدی را تأیید کردند، اما بر لزوم اطمینان بیشتر قبل از در نظر گرفتن کاهش نرخ‌ها تأکید کردند.

“پیش‌بینی‌های تورمی کارکنان برای امسال – که شامل واکنش اولیه به داده‌های مربوط بخ شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ماه مه بود – در مجموع نسبت به پیش‌بینی‌های تورمی زمان جلسه قبلی تغییر کمی داشت. با این حال، پیش‌بینی تورم بالاتر از زمان جلسه ماه مارس و ارائه‌های خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی (SEP) مارس بود.”

فدرال رزرو افزود:

“کارکنان همچنان عدم قطعیت پیرامون پیش‌بینی اصلی را نزدیک به میانگین ۲۰ سال گذشته ارزیابی کردند. ریسک‌های پیش‌بینی تورم به سمت بالا متمایل بودند و احتمال وجود پویایی‌های تورمی پایدارتر یا اختلالات سمت عرضه که می‌توانند به طور غیرمنتظره‌ای ظاهر شوند را منعکس می‌کردند.”

کمیته فدرال بازار باز (FOMC) تأثیرات شرایط مالی بر اقتصاد را نیز ارزیابی کرد. آن‌ها اعلام کردند که از زمان جلسه قبلی، شرایط مالی کمی آسان‌تر شده است، اما همچنان خطرات موجود مانند تورم پایدار و اختلالات اقتصادی ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی و تجاری را به رسمیت شناختند. برخی از اعضا نگرانی‌هایی را ابراز کردند که شرایط مالی ممکن است به اندازه کافی سختگیرانه نباشد تا تورم را کاهش دهد.

اعضا خاطرنشان کردند که در صورت عدم کاهش تورم طبق پیش‌بینی‌ها، ممکن است افزایش نرخ‌های بیشتری ضروری باشد. صورتجلسه‌های اخیر پس از سخنان جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در رویدادی در پرتغال در روز سه‌شنبه منتشر شد. پاول بر نیاز به زمان بیشتر قبل از این که بانک مرکزی ایالات متحده بتواند سیاست‌های خود را آرام کند، تأکید کرد. پاول بر ضرورت این که فدرال رزرو باید “اطمینان بیشتری پیدا کند که تورم به طور پایدار به سمت ۲ درصد حرکت می‌کند” تأکید کرد.

نظر شما در مورد گزارش صورتجلسه فدرال رزرو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره گزارش صورتجلسه فدرال رزرو به تورم بالا و ریسک‌های اقتصادی در تصمیم‌گیری برای حفظ نرخ‌ها اشاره می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.