بیش از 98 درصد روستاها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

بیش از 98 درصد روستاها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند
آنچه در این مقاله میخوانید

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد که بیش از ۹۸ درصد از روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار در سراسر کشور اکنون به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

با اتصال حدود هشت هزار روستا با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار و سه هزار روستا با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار، اکنون ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

زارع‌پور در آوریل سال ۲۰۲۳ گفت که بسیاری از روستاهایی که در دو سال گذشته به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند، در مناطق سخت‌دسترس قرار دارند که تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شبکه برای دولت را دشوارتر و پرهزینه‌تر کرده است.

در چند سال گذشته، دولت تلاش‌های زیادی انجام داده است تا از روستاییان حمایت کند و روند مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها را کندتر کند.

طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در ماه ژانویه منتشر شد، ضریب نفوذ اینترنت در ایران از ۱۲۳ درصد فراتر رفته است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ نفوذ اینترنت موبایل در کشور به ۱۰۹.۲۷ درصد رسیده است، که بیش از ۲۶ درصد افزایش نسبت به ارقام گزارش شده در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که نرخ نفوذ موبایل در کشور را ۱۶۱.۶۷ درصد اعلام کرده است، علاوه بر این، تعداد کاربران موبایل ایرانی به نزدیک ۱۳۵.۸۹۰ میلیون نفر رسیده است.

با این حال، ارقام نشان دادند که پذیرش اینترنت باند پهن ثابت در ایران در حدود ۱۴ درصد متوقف شده است و نزدیک به ۱۱.۹۲۱ میلیون مشتری از طریق این خدمات به اینترنت دسترسی دارند.

این آمار نشان می‌دهد که اینترنت باند پهن ثابت نسبت به سال گذشته کمتر از ۲ درصد رشد داشته و اینترنت موبایل ۱۰ درصد رشد کرده است. با این حال، می‌توان گفت که سرعت گسترش اینترنت موبایل ۵ برابر سرعت اینترنت ثابت است.

در بیشتر کشورها، وضعیت برعکس است و اینترنت ثابت سریع‌تر رشد می‌کند.

دسترسی به خدمات ارتباطی در مناطق روستایی کشور در این دوره بهبود یافته است، چون تعداد کل روستاهای دارای دسترسی به خدمات ارتباطی به ۵۲,۱۸۲ روستا، حدود ۹۳ درصد از کل روستاها، افزایش یافته است، در حالی که ۴۷,۸۳۷ روستا به خدمات تلفن خانگی دسترسی دارند.

دیدگاه خود را درباره بیش از 98 درصد روستاها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.