گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 9 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 9 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

معاملات سهام‌های آمریکا امروز با نرخ بالاتری آغاز شد و هفته را در نزدیکی بالاترین سطوح بی‌سابقه خود شروع کردند. نشانه‌های ضعف در بازار کار باعث کاهش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا و شاخص دلار شده است، چون انتظار سرمایه‌گذاران برای اولین کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

در حال حاضر، سوآپ‌های فوروارد بر اساس بیش از ۸۰ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ماه آخر سه‌ماهه سوم قیمت‌گذاری شده‌اند.

انتظار می‌رود که داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که قرار است پنجشنبه منتشر شود، نشان‌دهنده کاهش بیشتر فشارهای قیمتی باشد، که می‌تواند به سرمایه‌گذاران اطمینان بیشتری بدهد که آغاز تسهیل پولی فدرال رزرو نزدیک است.

شاخص دلار کمی زیر سطح ۱۰۵ معامله شد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا تقریباً بدون تغییر نسبت به جمعه، در سطح ۴.۲۸ درصد بسته شد.

در فرانسه، نتایج انتخابات غیرمنتظره بود و ائتلاف چپ‌گرای جبهه نوین مردمی (New Popular Front) موفق به کسب ۱۸۸ کرسی در مجلس ملی شد. حزب ماکرون ۱۶۱ کرسی به دست آورد، در حالی که حزب راست افراطی رالی ملی (National Rally) با به دست آوردن ۱۴۲ کرسی در جایگاه سوم قرار گرفت. از آنجا که هیچ حزبی به ۲۸۹ کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت کامل دست نیافت، این کشور احتمالاً با نوساناتی روبرو خواهد شد چون باید با یک پارلمان معلق سر و کار داشته باشد.

امروز، بهای مجموعه فلزات پایه مجدداً به سطوح مقاومتی قوی دست یافتند. با این حال، کمبود تقاضای قوی باعث شد قیمت‌ها زیر این سطوح باقی بمانند. در حالی که کاهش قیمت برای این مجموعه محدود به نظر می‌رسد، ریسک افزایش قیمت احتمالاً در هفته‌های آینده به دلیل دوره آرام فصلی تابستان کنترل‌شده‌تر خواهد بود.

با این که عوامل کلان در حال حاضر تأثیر کمی بر مسیر قیمت دارند، ما به داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده که این هفته منتشر می‌شود، توجه خواهیم کرد چون ممکن است بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

بهای مس در حدود سطح ۹,۵۵۰ دلار در هر تن نوسان داشت و تلاش برای شکست سطح مقاومتی ۱۰,۰۰۰ دلار در هر تن را ادامه داد.

همچنین، قیمت آلومینیوم زیر سطح ۲,۵۵۰ دلار در هر تن باقی ماند. روی سطح مقاومتی ۳,۰۰۰ دلار در هر تن را امروز محکم نگه داشت. از سوی دیگر، سرب باز هم مومنتوم بیشتری به دست آورد و بهای آن به نزدیکی ۲,۵۵۰ دلار در هر تن رسید.

با وجود کاهش ارز دلار، قیمت فلزات گران‌بها امروز پایین آمدند. طلا در سطح ۲,۳۷۵ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره در سطح ۳۱.۱ دلار در هر اونس قرار داشت.

با کاهش نگرانی‌ها درباره تأثیر طوفان برل (Hurricane Beryl) بر زیرساخت‌های پالایش و تولید، قیمت نفت کاهش یافت و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب در سطح ۸۲.۷ دلار در هر بشکه و ۸۶.۲ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 9 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.