نیجریه بلاک چین داخلی را برای امنیت داده در نظر می‌گیرد

نیجریه بلاک چین داخلی را برای امنیت داده در نظر می‌گیرد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک آژانس فناوری اطلاعات نیجریه در حال بررسی برنامه‌هایی برای توسعه یک بلاک ‌چین داخلی به منظور تقویت امنیت ملی و حفاظت از داده‌های شهروندان است. یکی از حامیان بلاک ‌چین داخلی معتقد است که چنین پروتکلی احتمالاً تضمین‌کننده رعایت قوانین نیجریه خواهد بود و به کشور اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر داده‌های خود داشته باشد.

بلاک‌ چین داخلی به عنوان تقویت‌کننده کنترل دولت در نظر گرفته می‌شود

آژانس فناوری اطلاعات نیجریه، آژانس توسعه فناوری اطلاعات ملی نیجریه (NITDA)، از برنامه‌هایی برای توسعه یک بلاک ‌چین داخلی حمایت می‌کند. کاشیفو عبداللهی (Kashifu Abdullahi)، مدیر کل NITDA، گفت که هدف از ایجاد این بلاک ‌چین، که “نایجریوم” (Nigerium) نامیده خواهد شد، تقویت امنیت ملی و حفاظت از داده‌های شهروندان است.

به گزارش Reportafrique، عبداللهی معتقد است که یک پروتکل داخلی توسعه‌یافته، که توسط چانو کوپوسوامی (Chanu Kuppuswamy) و همکارانش در دانشکده حقوق دانشگاه هرتفوردشایر (University of Hertfordshire Law School) پیشنهاد شده است، به نیجریه اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر داده‌های خود داشته باشد. علاوه بر این، یک بلاک ‌چین داخلی احتمالاً با قوانین نیجریه سازگار خواهد بود و آن را به گزینه‌ای ترجیحی نسبت به پروتکل‌های توسعه‌یافته خارجی تبدیل می‌کند.

فشار برای کنترل داده‌ها برای ایمن کردن اطلاعات ملی

در همین حال، کوپوسوامی (Kuppuswamy) چنین استدلال می‌کند که توسعه نایجریوم ضروری است چون دولت نیجریه هیچ تأثیری بر بلاک ‌چین‌هایی که خارج از کشور ایجاد شده‌اند، مانند اتریوم (Ethereum)، ندارد. او ادعا می‌کند که این عدم کنترل، پذیرش چنین بلاک‌ چین‌هایی را برای نیجریه پرخطر می‌کند.

علاوه بر حمایت از جایگزین داخلی برای پروتکل‌هایی مانند اتریوم، گزارش‌ها حاکی از آن است که هیئت کوپوسوامی همچنین پیشنهاد کرده‌اند که یک سفارت داده یا سرور در یک کشور ثالث بی‌طرف ایجاد شود. این سرور اطمینان می‌دهد که داده‌های نیجریه ایمن باقی می‌ماند و از حملات سایبری و تهدیدات دیگر محافظت می‌شود.

گزارش Reportafrique نشان می‌دهد که توسعه نایجریوم به عنوان یک تلاش مشترک بین NITDA و سهامداران کلیدی در بخش‌های عمومی و خصوصی مورد انتظار است. با این حال، این گزارش جزئیاتی در مورد زمان شروع کار نیجریه بر روی این پروتکل داخلی ارائه نمی‌دهد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نیجریه بلاک چین داخلی را برای امنیت داده در نظر می‌گیرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.